חפש ב:

הקבלנים מזהירים מקריסת חברות הבנייה ועליית מחירים של 5 אחוזים

במסגרת כנס הדיור, שנערך באילת, כינסו התאחדות בוני הארץ מסיבת עיתונאים בה הסבירו כי לפי הערכות, הם לא יוכלו לעמוד ביעדי הממשלה בשל מצוקת עובדים ומשבר האשראי הקיים בשוק.

צוות בנק נדל"ן|2.6.2016|11:34|1458 צפיות

התאחדות בוני הארץ הציגו את הערכותיהם לשנת 2017 במסיבת עיתונאים במסדרת כנס הדיור שנערך באילת ובו הודיעו כי התחלות הבנייה לשנת 2016 יעמדו על כ-53 אלף דירות חדשות, שיא של העשור האחרון ובשנת 2017, יעמדו התחלות הבנייה על כ-60 אלף דירות חדשות. הנתונים הללו מגיעים מהמאמץ הממשלתי לשחרר קרקעות שבהחלט מתקבל בחיוב מטעם הקבלנים, אך עם זאת, במסיבת העיתונאים הזהירו כי עם כל הרצון הטוב, במידה והממשלה לא תטפל במשבר הבנייה הקיים אצל חברות הקבלן בישראל, כל התוכניות הללו לא יוכלו לצאת לפועל.



חברות קבלן ישראליות נמצאות בסכנת קריסה
נציגי ההתאחדות הסבירו כי כדי לקדם את תוכניות הממשלה, הבנקים יאלצו לספק כ-11.5 מיליארד ש"ח בהלוואות, משכנתאות והתחייבויות שנכון לכרגע, לא נראה שביכולתם לעשות זאת. כמו-כן, חברות קבלן רבות נמצאות בסכנת קריסה בשל משבר העובדים החמור שקיים בארץ כשמעט מדי עובדים זרים ואיכותיים  אינם מספיקים לכל חברות הבנייה להתקדם בפרויקטים שלהן, ויתרה מכך, ישנם עיכובים רבים, שבתורם מטילים קנסות על הקבלנים כך שבסופו של דבר, הם יוצאים ברווחים מינימליים או הפסדים מהפרויקטים. שני הגורמים הללו יחד עם משבר האשראי הקיים בשוק שאינו מוסדר וגורם לתשלומים להגיע באיחור או להציג רווחים שאינם קיימים, חברות קבלן רבות נמצאות בסכנת קריסה ואם הממשלה תאשר את ההחלטה להביא חברות זרות, הדבר ירסק את החברות הללו סופית.

לעמוד דירות חדשות מקבלן בשרון באתר BankNadlan לחצו כאן

בישראל יש מחסור של 80 אלף דירות ומשך הבנייה התארך בממוצע של 10 חודשים
ההערכות הקבלנים הן שבישראל כיום, ישנו פער היסטורי שנצבר במשך העשור האחרון הכולל 84 אלף יחידות דיור חסרות ומצוקת הדיור הזו תוביל לעליית מחירים של 5 אחוזים במהלך שנת 2017. אומנם עלייה מתונה, שמבשרת על שינוי, אך עדיין מדובר בעליית מחירים שנגרמת בשל כל הכשלים שנאמרו. בשנות ה-90 משך הבנייה בישראל היה כ-18 חודשים והיום משך הבנייה עומד על 28 חודשים. ההתמשכות הזו משפיעה קשות על העלויות. העובדה כי מחירי הקרקעות הפרטיות זינקו וכן כי מלאי הקרקעות העומד לרשות החברות הינו נמוך מאוד לא מאפשר לחברות לתכנן היום, מה ייבנה בשנים 2019-2020, כדי לזרז את תהליכי הבנייה בשנים הבאות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

משבר העובדים הזרים בשוק הנדל"ן הוא הגורם הבולט במחירי הדיור
לבסוף, בהתאחדות העריכו כי סוגיית העובדים ממשיכה להיות זו שמשפיעה בצורה הבולטת ביותר על מחירי הדיור והזמן הלוקח לבנייה. אמנם הממשלה מרכזת מאמצים להבאת עובדים זרים, אך הכישלונות שלה בהבאת העובדים הסינים מהדהד על כל שוק הבנייה. לישראל אין זמן להיאבק ברצונות של המדינות מהן יגיעו העובדים הזרים ועליה לפתור את משבר זה במהירות. אם המדינה מעוניינת לעמוד בציפיות שהציגה להציג התחלות בנייה של 60 אלף דירות לפחות בשנה, הבאת העובדים הזרים צריך להיות התוכניות החשובה ביותר שלה, וגם יותר מזו של תוכנית למשתכן.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות