חפש ב:

ת"א "זכתה" בדירוג העיר השלישית הגרועה בעולם בתשואה

זקוקים לעוד הוכחה שמחירים גבוהים, לא בהכרח מביאים לרווח גבוה? אתר הנדל"ן הבינלאומי,Global Property Guide, דירג את ת"א כעיר השלישית הכי גרועה בעולם התשואה עם 2.28% בלבד.

צוות בנק נדל"ן|1.6.2016|15:46|2780 צפיות

כשהישראלי הממוצע מנסה להבין את עולם הנדל"ן, אחד המושגים הראשונים שהוא מכיר, הוא מושג ה"תשואה". המושג תשואה מתאר את רווח הנטו שתוכלו לקבל כרוכשי דירות חדשות מקבלן אשר מעוניינים למכור את דירתם ולהינות מהרווח ומשקיעי נדל"ן שמוכרים וקונים דירות כדי להגדיל את הונם, דרך התשואה. אך הנתון שיכול לבלבל רבים, הוא המשפט שמסביר כי דירה יקרה לא תניב תשואה גבוהה. מצד אחד, הלך הרוח הראשוני אומר לכם שאם מחיר הדירה יקר, הרווח שלכם יהיה גדול, אך לא כך הדבר, ובייחוד לא בת"א שבה נרשמים הביקושים הגבוהים ביותר לרכישת דירה חדשה.



מחירי הדירות בת"א עלו ב-8%, בדומה לממוצע הארצי
אז האם באמת משתלם לקנות דירה בת"א? לפי נתוני השמאי הממשלתי, בשנת 2015 מחירי הדיור בת"א עלו ב-8%, בדומה לממוצע הארצי כשהמחיר הממוצע לדירת 4 חדרים בת"א, עומד על 2.96 מיליון ש"ח. אך האם מדובר בהשקעה שמניבה תשואה גבוהה? ניתן לחשוב שהשקעה בת"א תמיד תניב עבורכם רווח גבוהה, בגלל הביקוש והמחירים הגבוהים. אך רווח התשואה בת"א יהיה נמוך משום שגם אתם כרוכשים, תאלצו להוציא סכומים גבוהים ולהמתין זמן רב עד שתוכלו להינות מרווח נקים מהנכס שלכם. לעומת זאת, השקעה בערים כמו חיפה ובאר שבע, יניבו עבורכם תשואה גבוהה יותר ובסופו של דבר תשיגו את הרווח מוקדם יותר גם בשל מהירות החזרת ההשקעה וגם בשל שעליית המחירים בערים כאלו, גבוהה יותר מזו שמתרחשת בת"א ולכן רווח הנטו מההשקעה גבוה יותר.

לעמוד דירות חדשות מקבלן בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

אחוזי התשואה בת"א עומדים על 2.28%
אין זה אומר שת"א אינה שווה השקעה, אך מדובר בהשקעה סולידית שכשם שהסיכונים אינם גבוהים, כך הרווחים לא יהיו גבוהים גם כן. ולפי כך, אתר הנדל"ן הבינלאומי Global Property Guide, פרסם נתונים אודות מחירי הדירות בערים מרכזיות בעולם, כשההשוואה נעשתה באופן אחיד לדירות בשטח של 120 מ"ר ברחבי העולם. ומתברר, שהתשואה משכירות על דירה מסוג זה בת"א, עומדת על 2.28%, נתון אשר מציב את המטרופולין היחידי שלנו במקום השלישי בעולם כיעד ההשקעה הגרוע ביותר. בדירוגי מחיר למ"ר, עומדת ת"א, במקום ה-11 עם מחיר של כ-10,000 דולר למ"ר, כאשר במקום הראשון עומדת מונקו עם מחיר של כ-60 אלף דולר למ"ר. בדירוג גובה שכר הדירה, עומדת ת"א במקום ה-27 עם 2,318 דולר (8,924 ש"ח) לדירה בגודל 120 מ"ר, כשבמקום הראשון עומדת לונדון עם שכ"ד של 11,089 דולר (42,691 ש"ח).

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

קישינב במולדובה נבחרה לעיר עם אחוזי התשואה הגבוהים ביותר
והיכן תקבלו את התשואה הגבוהה ביותר משכירות? בקישינב, בירת מולדובה, תזכו לנכסים בני שטח של 120 מ"ר, עם תשואה שנתית של 10%. במקום השני דורגה קינגסטון, בירת ג'מייקה, עם אחוזי תשואה שנתית של 9.75%, ואחריה נמצאת שכנתינו קהיר, בירת מצרים, עם 9.4% תשואה שנתית. גם בהשקעות נדל"ן בגרמניה אפשר להשיג תשואה איכותית של 8%, וכשמתמקדים במדינה זו שווה לשים לב לשינויי השוק שמתרחשים בה כעת שהציבור הגרמני החל לרכשו יותר דירות בשנה האחרונה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות