חפש ב:

היום יוגשו התנגדויות הציבור לפרויקט מורדות רמות במצפה נפתוח בירושלים

הבוקר יחל הליך שמיעת ההתנגדויות לפרויקט מצפה נפתוח והחוקר אשר מונה לתוכנית צפוי לקבל כ-10,000 התנגדויות מארגוני סביבה ואזרחים שונים.

צוות בנק נדל"ן|1.6.2016|11:59|1998 צפיות

אחד מהמאבקים המשמעותיים בתקופה האחרונה יגיע הבוקר לשלבו המכריע כאשר החוקר האמון על פרויקט הבנייה במצפה נפתוח, אשר מקודם כדי לבנות כ-1,400 דירות חדשות באזור ירושלים, צפוי לעבור את שלב הליך ההתנגדויות בו יקבל מספר שיא של 10,000 התנגדויות מארגוני סביבה ואזרחים שונים. מצפה נפתוח נחשב לריאה המיוערת האחרונה באזור הצמוד לירושלים והוא מוגדר כיום כבית גידול לאוכלוסיות רבות של בע"ח. בסוף שלב ההתנגדויות, צפוי החוקר לתת את המלצותיו בפני הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים, הפועלת בהליך מואץ (הוותמ"ל).



פרויקט מורדות רמות צפוי לספק כ- 1,600 דירות חדשות ומתחמי מסחר
פרויקט מורדות רמות, אשר אותו מקדמים בוותמ"ל, מתוכנן לקום על שטח בגודל של כ-420 דונם באזור מצפה נפתוח, הסמוך לשכונת רמות בירושלים. הפרויקט הוקם על מנת לאפשר הקמה של כ-1,400 דירות חדשות מקבלן, 200 יחידות לדיור מוגן, מבנים ושטחים ציבוריים ושטחי מסחר. בנוסף לפרויקט זה, באזור זה מקודמת גם תכנית לפארק טבע עירוני, השותפה לה גם עיריית ירושלים, אך היא נעשית ע"י ועדות התכנון הרגילות.

המתנגדים מציגים 60,000 עתודות קרקע אחרות שאינן פוגעות בטבע הירושלמי
מתנגדי הפרויקט, ובראשם החברה להגנת הטבע, מציינים שאזור זה מוגדר כאזור רגיש לבעלי החיים באזור ולא רק שאין סיבה לפתח תוכניות בנייה במקום, אלא שאין שום סיבה להפשיר את הקרקעות לכל סוג של בנייה. זאת ועוד, המתנגדים מסתמכים על דו"ח אשר גובש ע"י מתכנן הערים אורי בר שישת, שהציג 60,000 עתודות קרקע לבניית דירות חדשות בירושלים. לטענתם, עתודות אלה הן ההוכחה הראשונה כי אין שום סיבה לקדם, לפחות בשנים הקרובות עד למאבק הבא, תוכניות בנייה דווקא באזור רגיש זה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

עוד בטון או טבע בראשתי?
אל המתנגדים מצטרפת גם עיריית ירושלים, שמקדמת מצידה פרויקט אחר להפיכת האזור ליער קהילתי פתוח, אשר יהפוך, לטענתם, את אזור מצפה מי נפתוח ליער קהילתי שישמש למטרות חינוך, תרבות, נופש, פנאי, בילוי ותיירות וכי תכנית זו מקודמת בניגוד לתכנית הוותמ"ל. יתרה מכך, בחודש דצמבר האחרון הגישו נציגי עיריית ירושלים עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד החלטת הוותמ"ל להפקיד את תכנית הבנייה במקום בניגוד לעמדתה משום שאין מקום "להנחית מגבוה" תכנון הכופה עצמו על עיר הבירה של ישראל. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות