חפש ב:

רשות מקרקעי ישראל מכשירה עבירות בקרקעות המדינה

בהמשך לשבוע דו"ח מבקר המדינה, עולים נתונים חדשים כי בשנת 2015 נעשו עבירות בנייה על יותר ממיליון דונם של רשות מקרקעי ישראל והרשויות לא עשו די כדי למנוע השתלטויות.

צוות בנק נדל"ן|26.5.2016|14:17|1763 צפיות

עפ"י דו"ח מבקר המדינה לשנת 2016, במדינת ישראל משתלם להיות עבריין קרקעות. עד שנת 2015 הצטברו כ-800,000 עבירות של תכנון ובנייה בישראל כשבמסגרתן נעשו השתלטויות עברייניות על מעל למיליון דונם השייכים למקרקעי ישראל,4.5% משטח המדינה. למחדל ישנם מספר סיפורים בולטים כגון שבמשך השנים 2007-2014 אפשרו רשות מקרקעי ישראל ועיריית ראשל"צ לחברת פינוי עפר לכרות חול באופן בלתי חוקי בשטח של כ-100 דונם, לגרום לנזק לאזור לבסוף גם לגרוף לכיסם של אנשי החברה עשרות מיליוני שקלים. כל זה נעשה כמובן ללא מכרז, ללא אישורים, ללא אכיפה וכששומרי הקרקעות מכשירים לאחר מעשה את העבירות שוב ושוב.

לעמוד מגרשים וקרקעות באתר BankNadlan לחצו כאן



אין מדיניות פיקודית
המבקר המשיך ובחן את פעולותיה של החטיבה לשמירת הקרקע ברשות, האחראית לשמירה הפיזית של שטחי המדינה ומניעה של פגיעה בעתודות הקרקע של אזרחי ישראל. אך כאמור, עפ"י הערכות המבקר, עד לשנת 2015 הצטברו מעל ל-800,000 עברות של תכנון ובנייה בישראל, אך הנושא החמור מצדו של המבקר פונה אל מועצת מקרקעי ישראל אשר לא גיבשה שום מדיניות ולא קיבלה החלטות בנושא הפיקוח והאכיפה. ייתרה מזאת, היחידה המשטרתית אשר ייעוד לפקח על הנעשה בקרקעות ישראל, מקדישה חלק זעום מזמנה לטובת הנושא.

לעמוד הפרויקט גאו רחובות באתר BankNadlan לחצו כאן

גם אפיקי הביצוע אינם מתפקדים
הנתונים הפליליים הללו עולים מתוך הדו"ח ומצביעים שגם בתחום הביצוע, התמונה קשה: לפי נתוני רמ"י, מרחב השמירה מרכז, ישנם מעל ל-900 תיקים במעמד "לפני תביעה" ו-58% מהם עדיין לא הועברו לתובעים חיצוניים אשר תפקידם הוא לטפל בתביעות המשפטיות. עקב כך הטיפולים המשפטיים בעברות נתקעים ב"צוואר בקבוק" הפוגע במאמצים של המפקחים זה שנים. עוד נכתב כי רשות מקרקעי ישראל קבעה בתכנית עבודתה לשנת 2014, שעל ארבעת מרחבי השמירה להגיש בסה"כ 37 תביעות להשבת הוצאות הפינוי של פולשים. אך בפועל, מרחבי השמירה הגישו רק 12 תביעות מסוג זה, 32% בלבד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט ח\500 בחולון באתר BankNadlan לחצו כאן

תגובת רשות מקרקעי ישראל
מרשות מקרקעי ישראל נמסר שהחטיבה לשמירת הקרקעות מונה רק כ-60 מפקחים בלבד, הנאלצים להיות המופקדים על כלל אדמות המדינה. מספרם הקטן של פקרחי הקרקעות אינו נותן מספיק טווחי זמן לפקחים להתמודד עם שלל עברות הקרקע, אך למרות זאת  נחישות המפקחים מובילה לכ-900 פינויים של עברייני מקרקעין מאדמות המדינה, הריסותה של למעלה מאלף מבנים בלתי חוקיים והחזרת עשרות אלפי דונמים אל מאגר הקרקעות הציבורי. מעיריית ראשל"צ נמסר כי היא כבר החלה בטיפול המשפטי כנד חברת פינוי עפר והרשות סיימה רק לאחרונה את הכנת תיק התביעה להשבת שווי החומר שנכרה ונגנב.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות