חפש ב:

רק 13% מהדירות של פינוי בינוי נמצאות בבנייה

דו"ח מבקר המדינה הציג את חוסר ניצול הפוטנציאל שמתרחש בפרויקטים של פינוי בינוי, בעיקר בפריפריה, כשמתוך 19,600 דירות שהוכרזו, רק 2,500 דירות נמצאות בתהליכי בנייה.

צוות בנק נדל"ן|25.5.2016|12:58|1335 צפיות

נדמה שבכל הקשור למשבר הדיור, ממשלות ישראל האחרונות נכשלו בכל תחום. גם בתחום ההתחדשות העירונית אשר החל להיות מקודם לפני כ-15 שנים ויכול היה לעודד את היצע הדירות, ולשפר את איכותן של השכונות הישנות והמוזנחות הקיימות היום בארץ, אך נכון להיום מתוך 19,600 הדירות שהוכרזו, רק 2,500 דירות חדשות נמצאות בתהליכי בנייה. הנתון העגום הזה מצטרף אל נתוני ת"מא 38 אשר מתוך 3,400 הדירות שתוכננו, רק 940 נמצאות בתהליכי בנייה כשרובם מתרחשים במרכז והפריפריה, שם חיזוק המבנים נחשב לנחות יותר, נשכחת. בקיצור, המדינה הבטיחה, המדינה לא קיימה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מאז שנת 2005 הממשלות השונות לא דאגו לפיתוח הפריפריה
ממסקנות הדו"ח עולה כי למרות הפוטנציאל הטמון בתהליכי ההתחדשות העירונית אשר יוכל להגדיל את היצע הדירות, ויש ביכולתו למתן את משבר הדיור, התפוקות הדלות של תהליכים אלה הכשילו את מיצוי הפוטנציאל הטמון בו. עוד נכתב כי העובדה שהמדינה נכשלה לאורך עשור שלם להפעיל את המסלולים הללו כשלא פעלה באמצעות רשות אחת להתחדשות עירונית, ופעלה באמצעות מספר רב של מנגנונים, למעשה הקשה על השגת היעדים בתחום. הכישלון הגדול של הממשלות האחרונות היה העובדה שלא השכילו לייצר תמורה לציבור לעבור לאזורי הפריפריה ע"י יצירת מקומות תעסוקה ומסחר שיחזקו את היישובים הרבים וכך יעלו את ערך הקרקעות בהם. משם, ערך הקרקע הירוד הוביל לכך שיזמים וקבלנים רבים בחרו שלא להשקיע בפרויקטים שכאלה באזורי הפריפריה משום שהיו יוצאים בהפסדים כלכליים. לדוגמא, בשנים 2010 - 2013 מסך של 1,400 היתרי בנייה שניתנו במסלולי תמ"א 38, אושרו במחוזות הצפון והדרום כ-40 היתרים בלבד.

לעמוד הפרויקט עין שמש בגני תקווה באתר BankNadlan לחצו כאן

הממשלה לא מיישמת את החלטותיה
דו"ח המבקר ממשיך מסביר כי במשך השנים 1998 ועד 2012, קיבלו הממשלות מספר החלטות העוסקות בקביעת מסלולים מיוחדים לקידום תכניות של התחדשות עירונית, אולם המבקר מצא כי החלטות אלה פשוט לא יושמו. גם תכנית הממשלה לתמיכה במוסדות ללא כוונת רווח להעצמת דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית טרם החלה, וכך ממשיך להתקיים גוש חוסם נוסף בדרך ליעד הלאומי. החקיקה שקידמו במשרדי השיכון והבינוי, משנת 2013, המאפשרת לדיירים להשתחרר מחוזים חתומים מול קבלן שמעכב את הפרויקט למשך תקופה ארוכה, תמורת פיצוי כספי טרם הושלמה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLV בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

במשרד השיכון מקבלים את הדו"ח אך נמנעים מלקיחת אחראיות
במשרד השיכון אומרים היום כי דו"ח המבקר עוסק בפעולת הממשלות הקודמות ובשנת 2015 כבר הונפקו היתרי בנייה לבנייתן של כ-1,700 דירות חדשות בפרויקטי פינוי-בינוי, ובכך חצה המשרד את יעדיו אשר נקבעו ע"י הממשלה לשנת 2019. בנוסף, בשנים 2015 - 2016 ישנו גידול של פי 7 במספר הפרויקטים במסלול הרשויות המקומיות הנמצאים בהליכי בנייה וכן גידול של פי 15 במספר יחידות הדיור שבנייתן הושלמה. לבסוף, במושב הכנסת הנוכחי משרד הבינוי מתכנן להביא להקמת רשות ממשלתית להתחדשות עירונית שתהווה את גורם הממשלתי המכריע. לנו נותר להמתין ולראות האם ההבטחות הפעם ימולאו, או שנמשיך במעגל ההבטחות שנשברות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות