חפש ב:

תיקונים חדשים בתמ"א 35 יוסיפו גמישות בהרחבת גבולות הערים

התיקונים בתקנון תמ"א 35 יאפשרו לפתח יישובים קיימים, בכל אזורי הארץ ויאפשרו הרחבה של גבולות ערים לצורך בניית שכונות חדשות, שיתרמו להגדלת היצע הדירות ופיתוח הערים.

צוות בנק נדל"ן|24.5.2016|14:0|1979 צפיות

התיקון הראשון לתכנית המתאר הארצית תמ"א 35, שבהגבלותיה נועדה לשמור על שטחים פתוחים, אושר ויספק הקלות וגמישות בהרחבה של גבולות עירוניים, על מנת לחזק את יישובי הפריפריה בכלל ואת מחוז הצפון בפרט. אומנם, התיקון נועד תחילה כדי לתת אפשרות ליישובים הרבים להרחיב את גבולותיהם על מנת שיוכלו לקלוט תושבים חדשים, אך הוא תקף גם לכלל הערים הישראליות, בהן גרה מרבית אוכלוסיית המדינה. בנוסף להרחבת הגבולות, התיקון כולל העברת סמכויות מהוועדות הארציות לאלה המקומיות על מנת שיהיה אפשר לזרז פרויקטים רבים ולהקל בקבלת אישורי התכנון.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



הרקע לתוכנית המתאר תמ"א 35
תוכנית תמ"א 35 מהווה למעשה את מדיניות התכנון ברמה הארצית בכל הקשור לבנייה, פיתוח ושימור. כדי לייצר מענה תכנוני גמיש ועדכני המתקדם עם הזמן, הוטמע מנגנון המעקב בסעיף 18 בהוראות התכנית כשבמסגרתו נקבע, כי אחת לכל ארבע שנים, המועצה הארצית לתכנון ולבניה תבחן האם ישנו צורך בשינוי התכנית על מנת לעדכן אותה. עפ"י מטרות העל ועקרונות התכנון העומדים בבסיסה, התכנית מבחינה בין חמישה סוגי מרקמים בהם ישנו ביטוי ומענה תכנוני לטובת צרכי פיתוח של מדינת ישראל תוך הדגשה של עקרון הרצף של השטחים הפתוחים, לרבות החייצים לאורך הנחלים ושמירה על ערכי טבע, חקלאות, נוף ומורשת.

לעמוד הפרויקט חוף התכלת באתר BankNadlan לחצו כאן

החברה להגנת הטבע פעלה בשיתוף המשרדים לעדכון התיקון
כדי להרגיע את מתנגדי התיקון אשר חוששים לפגיעה קשה של אזורי טבע הנדירים בישראל, מהחברה להגנת הטבע מסרו כי הצעת התיקון אכן שמרה על העקרונות המרכזיים של תמ"א 35, ותקפיד על חיסכון במשאבי הקרקע הייחודיים למדינה עם שמירה על השטחים הפתוחים בין המטרופולינים הגדולים והיישובים. רשות מקרקעי ישראל יצאה ביוזמות אגרסיביות בשיתוף עם משרד הבינוי ומשרד האוצר להפשרה של קרקע חקלאית במרכז הארץ בהיקף של 100 אלף דונם בלבד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שיתוף פעולה של כל המשרדים הממשלתיים המשפיעים על ענף הבנייה בישראל
תיקון החדש הוא למעשה תוצאה ארוכה שנעשתה במנהל התכנון בשיתוף משרדי ממשלה, השלטון המקומי, גופים מקצועיים וארגוני סביבה. פעילות זו נעשתה עם מחשבה מוקדמת לפעול למען הציבור בנוגע לסוגיית משבר הדיור הישראלי, אך עם זאת, בתקנון ישבו רבות על מציאת איזון בין צרכי הפיתוח הלאומיים ובין שמירה על השטחים הפתוחים ששניהם יחדיו חשובים לטובת אזרחי ישראל.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות