חפש ב:

שחרור הקרקעות כפתרון למשבר הדיור

ישמים וקבלנים רבים ממשיכים להתלונן על המחסור בקרקעות שהמדינה משחררת וממשיכים לטעון כי הפתרון למשבר הדיור לא נמצא בתוכניות קסם אלא באותם דרכים שעבדו תמיד, שחרור קרקעות והוספת כוח אדם.

צוות בנק נדל"ן|24.5.2016|11:33|1881 צפיות

נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו בתחילת השבוע, המצהיר כי מחירי הדירות עלו ב-8 אחוזים בשנת 2016 וכבר הספיקו לעלות ב-1.6 אחוזים ברבעון הראשון לשנת 2016, מחזקים את טענותיהם של יזמים, שמאים וקבלנים רבים אשר ממשיכים להתלונן על הסחבת הממשלתית בשחרור אדמות לבנייה. לטענתם, העלייה במחירי הדירות לא צפויה להיעלם וגם תוכנית למשתכן לא תעשה זאת. עד שהממשלה לא תשחרר את אדמותיה לטובת בנייה ותספק כוח אדם גדול יותר ואיכותי יותר, אנו צפויים לראות עוד ועוד שיאים בעליית מחירי הדירות.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadkan לחצו כאן



חוסר אמון בין הציבור לממשלה גורם להימשך ביקוש אדיר לדירות
הציבור הישראלי שרק ממשיך לרכוש דירות ואינו נראה כממתין לפתרון הולם של הממשלה רק מציג את המגמה הישראלית הברורה, וחוסר האמונה של הציבור לספינים של הפוליטיקאים. נראה כי הציבור מוכן לקבל עליו את עול עליות מחירי הדיור, משום שכל עוד לא מבצעים טיפולי שורש כולל שחרור קרקעות, הבאת עובדים זרים, רפורמה ברגולציה והסרת חסמים ביורוקרטיים, מחירי הדיור לא צפויים לרדת ושום תוכנית למשתכן לא תוכל לעשות זאת וייתכן כי היא דווקא תורמת לעליית המחירים.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

הורדת המחיר ב"מחיר למשתכן" רק מעלה את המחירים בשאר השוק
במשך עשר שנים רצופות מחירי הדירות רק ממשיכים לעלות ונדמה ששוב ושוב הפתרונות שמציגה הממשלה, הם רק טיפולים קוסמטיים שמייצרים בעיקר רעש תקשורתי גדול. הטענות הגדולות הן בעיקר לתוכנית למשתכן אשר מעודדת רק ציבור אחד בשוק הישראלי ולמעשה מייצרת שני שווקים שמאזנים אחד את השני משום שככל שמחירי הדירות בפרויקט מחיר למשתכן יורדים, כך הם עולים ב"שוק החופשי" שבו נמצא שאר הציבור הישראלי אשר סובל מהיצא קטן עוד יותר של דירות בגלל שיווק עיקרי של הפרויקט הספציפי הזה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

ישנם פתרונות ברורים שפשוט לא מיישמים אותם
הפתרונות שדורשים הקבלנים והיזמים הם שחרור אדמות של מדינת ישראל אשר יוכל להגדיל את היצע הדירות האפשריות, תוספת כוח אדם משמעותי הן בענף הבנייה המשווע לעובדים רבים ובעלי ניסיון שיוכלו לזרז את קצב הבנייה בישראל (שעומד על שנתיים וחצי לבניין), הוספה של כוח אדם לוועדות שמאשרות פרויקטים ולפקחים שדואגים לאיכות טיב הבנייה (וכרגע עומדים על 17 פקחים ל-13 אלף פרויקטים), ולבסוף פיתוח גדול של שימוש בהתחדשות עירונית מקיפה שתוכל לקדם כ-300 אלף דירות חדשות, באזור גוש דן לבד. לטענותיהם, פתרונות הנדל"ן הם פשוטים וברורים ואין שום תוכנית אחרת שתוכל לפתור את משבר הדיור, אלא אם כן מטרה היא ליצור פשוט ספין והון פוליטי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות