חפש ב:

ערבות של 550 מיליון ש"ח למשתתפי פרויקט המחיר למשתכן

ועדת הכספים אישרה את דרישת משרד האוצר לערבות של 550 מיליון ש"ח כדי לקדם את הפרויקטים של מחיר למשתכן שנתקעו בשל החשש של הבנקים וזוכי ההגרלות לעמידה במשכנתא המתבקשת.

צוות בנק נדל"ן|23.5.2016|16:3|1841 צפיות

בדיון של וועדת הכספים, חברי הוועדה אישרו את בקשת משרד האוצר להקצאה של 550 מיליון ש"ח לטובת ערבויות בקרב התוכנית המחיר למשתכן, על מנת שהבנקים יוכלו לאשר את בקשות המשכנתא וזוכי הגרלות שמוגדרים כתחת סיכון לאי-עמידה בתשלום המשכנתא. יו"ר מטה הדיור הסביר את הבקשה בכך שהבנקים הטילו הוראה שיאשרו את המשכנתא רק בשלבים מאוחרים יותר של התוכנית, על מנת שיוכלו לראות שזו מתנהלת כראוי וכך נוצר מצב שהזכאים לא מקבלים משכנתאות.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlna לחצו כאן



תוספת תקציבית של 550 מיליון ש"ח לפרויקט המחיר למשתכן בעפולה ולוד בלבד
במטה הדיור מסבירים כי כרגע מדובר רק בתוספת תקציבית בפרויקטים בלוד ועפולה והדבר נעשה על מנת שאלו יוכלו לצאת לדרך ללא עיכובים מיותרים. בגלל שמדובר בפרויקט חדש שעל פיו ישק דבר, משרד האוצר מוכן להציג ערבויות לבנקים עבור זוכי ההגרלות כדי לקדם את הפרויקט ולהוכיח שהדבר מתבצע כראיו וזו תהיה ההוכחה שהתוכנית עובדת קשורה לקראת הפרויקטים הנוספים שמשווקים. לגבי הפרויקטים הבאים, נציגי האוצר ומטה הדיור הסבירו כי הערבות תעבור לידי הקבלנים המתחרים במכרזים לפי חוק המכר ולכן אין צפי לתוספות תקציביות נוספות בכל פרויקט שיצא לפועל, אך אם זאת, במידה ויהיה צורך, יידרשו באוצר לפנות שוב לוועדת הכספים לקבלת תוספת תקציב נוספת.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

אם הבקשה לתוספת תקציב היא ההוכחה הראשונה שהפרויקט לא פועל כמו שצריך?
המתנגדים לתוכנית ובראשם אראל מרגלית מהמחנה הציוני הודיעו כי הבקשה התקציבית היא ההוכחה הראשונה כי התוכנית הגדולה של שר האוצר אינה עובדת קשורה. לטענתם, אם המדינה צריכה להתערב כדי לקדם את הפרויקטים של התוכנית, זה אומר שישנה בעיה מהותית בניהול הפרויקט וייתכן כי הוא נידון לכישלון. בנוסף לכך, הטענה המרכזית שלהם היא כי הפרויקט מתייחס רק לפלח אוכלוסייה קטן מקרב כלל אוכלוסיית ישראל, אשר יסבול עשרות מונים כדי שהשוק יוכל לאזן את עצמו בעקבות הורדת המחירים של התוכנית. למעשה, ככל שיותר פרויקטים של מחיר למשתכן משווקים, כך ישנם פחות קרקעות ודירות לשאר הציבור, והדבר מעלה את הביקוש והמחירים. כך נוצרים שני שווקים שאחד מהם מופלה לרעה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

אין נוסחת קסם מלבד תוספת משמעותית בכוח האדם
אין בטעות אלו לומר שבמטה הדיור ומשרד האוצר מכוונים לפגוע ביתר האוכלוסייה, אך ניתן לראות שזו המציאות בשטח. אי-אפשר להוציא יש מאין והפתרון האמיתי של משבר הדיור נמצא בכוח האדם החסר, הן בוועדות שתפקידן לאשר את הפרויקטים השונים ולקדם את הביורוקרטיה, והן בענף הבנייה הסובל ממחסור חמור בכוח אדם. לשם השוואה, בשנות ה-90 עבדו בישראל כ-120 אלף עובדים זרים (פלסטינאים ועובדים ממדינות המזרח), וכיום עובדים בישראל רק 50 אלף עובדים זרים. המדינה חייבת לפעול בדחיפות בתחום זה ולפתור אותו משום שבלעדיו, משבר הדיור כאן כדי להישאר.   

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות