חפש ב:

מחירי הדירות לא עוצרים ולפי הציפיות רק ממשיכים לעלות

ברבעון הראשון לשנת 2016 מחירי הדיור עלו בשיעור של 1.6 אחוזים, בזמן שבחלוף שנת 2015 מחירי הדירות עלו בשיעור של 8 אחוזים. העיר שהוגדרה כשיאנית העליות היא אילת.

צוות בנק נדל"ן|23.5.2016|13:42|1505 צפיות

בזמן שראש הממשלה ממשיך לעסוק בהרכבת הקואליציה ובתמרונים פוליטיים כאלה ואחרים, נראה שדווקא לסוגיה החשובה ביותר, אשר באמת מדירה שינה מקרב הציבור הישראלי והיא יוקר המחיה בכלל ועליית מחירי הדירות בפרט, אין אף דעה מצד ראש הממשלה ונדמה כי אינו מעיז להביט אליה. אך בזמן שבממשלה מתעלמים, דו"ח נוסף על מחירי הדיור, מתפרסם, ואיתו בשורות האיוב ומחירי הדירות ממשיכים לעלות שוב ושוב. הפעם הדו"ח נכתב ע"י השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים בו פורסם כי בשנת 2015 עלו מחירי הדיור ב-8 אחוזים ובארבעת החודשים האחרונים בשנת 2016 המשיכה עליית המחירים בעוד כ-1.6 אחוזים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



אילת עומדת בראש רשימת עליית המחירים ברובע הראשון לשנת 2016
ברובע הראשון לשנת 2016 שיאנית המחירים היא העיר הדרומית אילת, שמחיר ממוצע לדירת 4 חדרים על השנה ב-5 אחוזים לכמיליון ש"ח. אחריה נמצאת, מי אם לא אחרת, העיר הלבנה ת"א שראתה מאס סוף 2015 עלייה של 4 אחוזים במחירי הדיור, כשמחירי דירות 3 חדרים עמדו על ממוצע של 2.9 מיליון ש"ח. ברמה השנתית, שיאנית עליית המחירים היא דווקא הרצליה, שבה מחירי הדיור עלו ב-14 אחוזים למחיר ממוצע של 2.4 מיליון ש"ח. בדרום הארץ רואים עליות של 14 אחוזים בעקבות הביקוש עקב מעבר הבסיסי המרכז לדרום והאפשרות ליצירת מטרופולין שני בישראל.

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן

היו גם ירידות מחירים
ברשימת הערים שראו דווקא ירידות מחירים, דו"ח השמאי הממשלתי מציג ארבעה ערים ש"זכו" לירידות מחירים מינוריות והן חיפה - נרשמו ירידות מחירים של כאחוז, כפר סבא -ירידות מחירים של 2 אחוזים, אשדוד ירידות מחירים של 2 אחוזים וחולון - ירידות מחירים ממוצעות של 3 אחוזים. בחיפה רואים את הסיבה לירידות המחירים בעקבות המאבק לפינוי בתי הזיקוק שמרתיעים ישראלים רבים בעקבות הזיהום הגבוהה, וכפר סבא מתחרה כיום בחריש הגועשת, אשר מציגה דירות חדשות במחירי נמוכים. העיר ת"א רשמה הישג מפוקפק נוסף כשפערי המחירים בין הדירות היקרות לזולות הוא הגבוהה ביותר - 36 אחוזים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט שכונת עדן בעפולה באתר BankNadlan לחצו כאן

את השפעות מחיר למשתכן לא נראה השנה
השמאי הממשלתי הוסיף בדו"ח כי למרות שראשוני הפרויקטים בתוכנית מחיר למשתכן החלו להיות משווקים וההגרלות יוצאות לדרך, מדובר רק בתהליכים הראשונים והשפעת התוכנית, עדיין לא מצאה ביטוי ברבעון. הציבור ממשיך בעסקאות נדל"ן אשר גדלו ב-13 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2015 וככל הנראה מדובר בעסקאות אשר נעשו ע"י הציבור הישראלי שלא רשאי להשתתף בתוכנית. אך אחד הנתונים המדאיגים הוא מלאי הדירות החדשות, נכון לחודש מארס 2016 העומד על כ-27 אלף יחידות דיור חדשות, ירידה של כ-4% ביחס למלאי ברבעון הקודם, אשר מחזק את מתנגדי התוכנית בכך שמחיר למשתכן יוצר הפלייה ועליות מחירים דרסטיות בקרב השוק אשר לא משויך לפרויקט הדגל של שר האוצר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות