חפש ב:

בנייה בכפר - 40 אלף דירות חדשות ביישובים הכפריים

משרד הבינוי בודק זה כשנתיים את האופציה להרחבת הבנייה בישובים הכפריים. תחילה הוצע פיצוי של 90 אלף ש"ח ליישובים על כל חזקת אדמה שתנוצל לבנייה, אך כעת התוכנית מקודמת ללא הפיצוי ליישובים.

צוות בנק נדל"ן|16.5.2016|14:24|1588 צפיות

לפני כשנתיים הקפיאה הממשלה הקודמת את ההחלטה לעידוד הקמה של דירות חדשות ביישובים כפריים באמצעות מענקים. מאז עברה הממשלה, או יותר נכון הממשלות, הרבה תהפוכות פוליטיות שעיכבו את קידום הפרויקט. עתה נבדקת שוב התוכנית במשרד הבינוי ע"י הצעה החדשה, אשר גיבש יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון, יחד עם אריה דרעי, השר לפיתוח הנגב והגליל כשלפיה יוקם צוות שיבחן את מימוש פוטנציאל הדיור ביישובים הכפריים בישראל, שעומד עפ"י ההערכות על כ-40 אלף דירות.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



חיזוק ההתיישבות באזורי עדיפות לאומית
ההצעה הנוכחית מנסה לחזק גם את המגזר הכפרי בישראל, אשר סובל בחלקו מהגירה שלילית, ותוכנית היא לחזק את היישובים באמצעות הקמתן של כ- 40,000 דירות. אך הסעיף המהותי בגין המענק שהיישובים יקבלו עבור כל קרקע לטובת דירה חדשה אינו קיים. נוסח ההצעה מסביר כי ביישובים הכפריים ישנו פוטנציאל גדול לבנייה של כ-40 אלף מגרשים לבנייה עצמית ונתין לממשם מבלי לפגוע בשטחים הפתוחים, תוך דאגה לחיזוק ההתיישבות באזורי עדיפות לאומית.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

ועדת ההיגוי תנוהל במשותף ע"י משרד הבינוי ומשרד לפיתוח הנגב והגליל
כאמור, מתוכננת לקום ועדת היגוי אשר תנוהל במשותף, בעקבות הצעת מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל כשבאמצעותה תוכל המדינה גם דיור המיועד להשכרה ביישובים ותבחון אילו אפשרויות מגורים ופתרונות דיור ניתנים לביצוע על מנת למשוך משפחות צעירות. שר השיכון והבינוי מנסה להרגיע את נציגי היישובים הדואגים למנק שהובטח להם ומסביר כי ההצעה הנוכחית מנחה לראשונה להקים צוות היגוי בין משרדי אשר ידון לעומק כל הנושאים שידאגו לחיזוק ההתיישבות הכפרית ווידוא של ביסוס האחיזה בקרקע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

כיצד אפשר יהיה למשוך משפחות צעירות?
האמצעים דרכם תבחן הוועדה את יעדי התוכנית הם דרך מתן תמריצים ליישובים כפריים בנגב והגליל. התמריצים שייבדקו הם מתן מענקים כספיים, שיקום תשתיות ביישוב או שיפוץ מוסדות ציבור. אמצעי נוסף הוא מתן קדמי מימון להשלמת עבודות פיתוח קודם לשיווק המגרשים, ככלי לעידוד הביקושים באזורים אלה. לבסוף הוועדה תבחן את הרחבת מודל "בתי האגודה" במסגרתה נקלטו זוגות צעירים במגורי שכירות, כשדמי השכירות המשולמים על ידם, נשמרים והופכים להיות חלק מההון העצמי המשולם , בסופו של דבר עבור רכישת הבית.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות