חפש ב:

זוכי הגרלות למשתכן מבטלים את זכיותיהם

תוכנית מחיר למשתכן נמצאת רק בתחילת דרכה אך כבר ישנן דאגות בקרב הזוכים וחלקם אף מבטלים את זכיותיהם בשל החשש מאי-קבלת המשכנתא.

צוות בנק נדל"ן|16.5.2016|12:53|2248 צפיות

לאחר הרעש התקשורתי שעבר בתחילת השיווק של פרויקט מחיר למשתכן, הבדיקות הראשונות בקרב התפתחות התוכנית מציגה נתונים מעט מדאיגים כשבדיקה של עיתון דה מרקר גילה כי 30 אחוזים מזוכי התוכנית מחיר למשתכן ביטלו את זכיותיהם וויתרו על זכותם לרכוש דירה מוזלת. הסיבות מתחלקות לכמה נושאים כשחלקן מתברר נוצרו בעקבות חוסר רצינות מטעם המתמודדים שעוברים מהגרלה להגרלה ומחכים לזכות בהטבה שתמצא חן בעיניהם. מעבר לכך ישנה דאגה אמיתי לאי-קבלת משכנתא מצד הבנקים שעדיין אינם מבטיחים שיוכלו לעמוד בהחזרים שמציעה ההגרלה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlkan לחצו כאן



מספר הביטולים עומד על ממוצע של 30 אחוזים
בעפולה נרשמו כ-83 ביטולים בשני פרויקטים שמתוכננים להוסיף 238 דירות חדשות, ובלוד נרשמו 101 ביטולים של ישראלים אשר זכו בהגרלת תוכנית למשתכן בעיר שמתוכננת להוסיף 376 דירות חדשות. סה"כ מדובר באחוז ביטול של 35 אחוזים בעפולה ו-27 אחוזים בלוד. בראש העין מדובר באחוז נמוך יותר של ביטולים בפרויקט תוכנית למשתכן של 17.5 אחוזים כש-41 זוכים בחרו לוותר על זכייתם. הביטולים אומנם מפתיעים את יזמי הפרויקטים אך בשל העובדה שנרשמו אליהם אלפי מועמדים, עדיין ישנם מי שיכולים להתחרות על הדירות שוויתרו עליהם.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLV בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

משבר המשכנתאות וחוסר הרצינות של הזכאים
הסיבות לביטולים השונים מגוונות. הסיקור התקשורתי בעיקבות "משבר המשכנתאות" בעפולה, כאשר הרוכשים גילו שייתכן ולא יוכלו לקבל משכנתא מהבנק על מנת לממן את רכישת הדירה, גרם לזוכים רבים לבדוק שוב את יכולתם הכלכלית ולאחר מכן לוותר על הזכייה. נדמה שרבים מהזוכים לא העריכו ברצינות את אפשרות הזכייה ונרשמו ללא יכולת כלכלית גם של המספר הנמוך יחסית של הון עצמי הנדרש מהזוכים. מעבר לכך, ישנם זוכים אחרים שוויתרו על הפרויקט משום שלא קיבלו את הדירות שנחשבות איכותיות יותר משום שמספר הזכייה שלהם היה בין האחרונים ואלה עמדו מול מספר מצומצם יותר של דירות לבחירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט קריית האחדות בקריית גת באתר BankNadlan לחצו כאן

79 אחוזים מהזכאים הם זוגות נשואים
משרד השיכון מפרסם כי עד היום נרשמו כ-27 אלף ישראלים כזכאים וקיבלו את האפשרות להתחרות בהגרלות כשתושבי ירושלים מובילים במספר הזכאים הגבוה ביותר, עם 2,231 זכאים , ומיד לאחר מכן מדורגת תל אביב עם 2,206 זכאים. הערים הבאות ברשימה הן פתח תקוה עם 1,494 זכאים וראשון לציון עם 1,323 זכאים. תקופת השיא של ההרשמה התחילה בסוף פברואר ונמשכה עד לסוף מארס ולאחר מכן, ניתן לראות צניחה הדרגתית במספר הזכאים שנרשמו מדי שבוע. הפילוח המשפחתי של הזכאים מתחלק ל-79 אחוזים של זוגות נשואים, 14 אחוזים רווקים ו-6 אחוזים גרושים. פילוח הגילאים מתחלק ל-53 אחוזים המצויים בשנות ה-30 לחייהם, 31 אחוזים מתחת לגיל 30 ו-16 אחוזים בני 41 ומעלה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות