חפש ב:

המספרים שמעידים עד כמה חמור משבר הדיור

מאז סוף שנות השמונים עלו מחירי הדיור בישראל בלמעלה מ-200 אחוזים. דירה שעלתה אז כ-430 אלף שקל, נמכרת היום ב-1.3 מיליון ש"ח.

צוות בנק נדל"ן|11.5.2016|12:55|2091 צפיות

במהלך השנים האחרונות עלו במבזקי החדשות יוזמות והצהרות רבות ע"י נבחרי ציבור שונים שמטרתן הייתה אחת, להוריד את מחירי הדירות. תוכניות כמו מחיר מטרה, מחיר למשתכן ומע"מ אפס, אשר קמו על מנת לסייע לחסרי הדירה. הצהרות אחרות קמו על מנת להגדיל את היצע הדירות, והיום גם יוזמות שנועדו להקשות על בעלי דירות לרכוש דירות נוספות להשקעה באמצעות הכבדת המיסוי. אך נכון להיום אין אף יוזמה הנראית כזו שתצליח לעצור את מחירי הדירות הגבוהים, לפחות לא בשנים הקרובות. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



דירה קטנה בקרית אונו מספרת את כל הסיפור
כדי לראות עד כמה המצב חמור והיד שמנסה לנווט את השינוי כושלת פעם אחר פעם,  ניתן לבחון דירת 3 חדרים ממוצעת בקרית אונו, אשר נבנתה לפני עשרים שנה ומצבה הפיזי נשמר טוב, אך היא עדיין זקוקה לשיפוץ. הדיירת ששוכרת את הדירה ב-7 השנים האחרונות מסבירה כי תחילה מחיר השכירות עלה 4000 ש"ח אך כיום היא כבר משלמת 4500 ש"ח בחודש, למרות שלא התבצע שינוי משמעותי בדירה עצמה, אלא שינוי בשכונה שהלכה והתפתחה עם השנים. הדירה הספציפית נרכשה בכ-850 אלף ש"ח, אך הדירות באזור השכונה נמכרות היום בעליות מחירים גבוהות ב-1.6 מיליון ש,ח ודירות מעט משופתות יותר מגיעות גם ל-1.8 מיליון.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

בעבר היה מספיק לעבוד 5 שנים כדי לחסוך לדירה
ניתן להבין שאם התפתחות השכונה נוצרו גם עומסים שכן התשתיות הוותיקות מתקשות להתמודד עם עומס התושבים המצטרף לאזור המרכז, ובוודאי כשלא מדובר בפרויקט פינוי בינוי, אבל הסיפור האמיתי פה הוא לא רק מצב הדירה הבודדת הזו אלא העלייה הבלתי נתפשת של מחירי הדירות בישראל. מאז שנת 1987 החל עליות המחירים וזינקו למספרים של 220 אחוזים כשמחירי הדירות זינקו מ-430 ש"ח עד לממוצע של 1.35 מיליון ש"ח. אם בעבר האזרח הממוצע היה צריך לעבוד 5 שנים נטו על מנת לחסוך לדירה, היום האזרח הישראלי צריך לעבוד כ-12.5 שנים נטו, ללא חופשות או ימי היעדרות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

גם היום פועלים בקרבינו אחראי הכישלון של משבר הדיור
אין דרך לראות את האשמים בתהליכי הידרדרות המחירים בארץ אלא מאשר לפוליטיקאים שבמשך שנים התעלמו מנושא מחירי הדירות כאשר חשבו שבכוח יוכלו להעביר תושבים מן המרכז לפריפריה ללא תהליך של ייצור מטרופולין נוסף מלבד לת"א. את ההחלטה להפסיק לבנות בכמויות גדולות דירות במרכז אפשר לתארך עד לשנת 2003 כשראש הממשלה כיום, בנימין נתניהו וראש הממשלה דאז, אריאל שרון, החליטו על מיעוט מכרזי דירות במרכז על מנת לחזק את הפריפרייה. מאז ועד היום אנו עדים לכישלון התוכנית הזו וכיום גם ההכרזות לבנייה של 60 אלף דירות חדשות לא יועילו למשבר הדיור כי צריך לייצר מספיק דירות חדשות גם לדור העתיד בנוסף לדורות הקודמים. מדינת ישראל צריכה לייצר כ-80 אלף דירות חדשות בשנה על מנת שתוכל לפתור את משבר הדיור בזמנינו אנו ולא בעוד 20 שנה ומקבלי ההחלטות צריכים לעשות את כל שניתן כדי להשלים את המשימה הזו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות