חפש ב:

טנטור ומשבר הדיור הערבי-ישראלי

המנגנון להגדלת יישובים ערבים לא מתפקד כראוי ומונע איחוד רשויות שיוכלו לחזק יישובים ערבים הקרובים אחד לשני, וכך הם מאבדים עתודות קרקע חשובות.

צוות בנק נדל"ן|10.5.2016|12:52|1239 צפיות

המשבר בשוק הנדל"ן הערבי-ישראלי, נראה ככזה שממשיך להתעכב למרות הקמתו של מנגנון שנועד להגדלת השטחים המוניציפליים ביישובים הערביים על מנת שאלה יוכל לגדול ולהציע קרקעות לרכישה עבור הציבור הערבי. מן הבדיקה עולה כי משרד הפנים אכן מתכוון להקים כמה ועדות גבולות קבועות, אך נראה כי פתרון בעיית מצוקת השטחים בכפרים הערביים עדיין לא מטופלת כראוי.

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



הקמת העיר טנטור
אחת הדוגמאות הבולטות לחוסר ההתאמה בין פעולות משרד הפנים היא קידום העיר טנטור. העיר הערבית החדשה טנטור מתוכננת להיבנות מזרחית לעכו, כ-800 מטרין מהיישוב מג'דיידה-מכר, אך נכון להיום לא נעשים מגעים שיאחדו בין הרשויות הללו ויחזקו גם את היישוב הוותיק שסובל מחוסר תשתיות ראויות לתושבים כגון כבישים הרוסים והחוסר המשווע לקרקעות שגורם לציבור הצעיר לעזור את היישוב לערים חזקות יותר. התוכנית להקמת 40 אלף דירות חדשות בטנטור מבורכת ע"י הציבור בג'דידה-מכר, אך מעוררת התנגדות במרכז השלטון המקומי, המצפים ממשרד הפנים להמשיך ולהפעיל את מדיניות איחוד הרשויות שבמסגרתה אוחדו בעבר ג’דידה ומכר, ושתרמה לניצול איכותי יותר של התשתיות, מנעו בזבוז של תקנים מוניציפליים וחיזקו את היישובים בעבר.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

בעיית הנדל"ן במגזר הערבי
המגזר הערבי מונה כיום כ-1.6 מיליון איש והערכות המדינה הן שיגיע לכ-2 מיליון נפש בשנת 2019 ונתונים אלה מוכיחים כי האוכלוסיה הערבית זקוקה לפתרון מגורים הולם. בניגוד ליישובים חדשים וערים חדשות שמוקמים מאז קום המדינה עבור האזרחים היהודים, לא הוקם אף לא יישוב ערבי חדש ב-68 השנים מאז קום המדינה עד שיווקה של העיר טנטור, ואילו ערים מעורבות כמו עכו או רמלה סובלות אף הן מצפיפות, ופרויקטים נדל"ניים שמוקמים שם אינם ייחודיים למגזר הערבי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אין הרחבה ליישובים הערבים לעומת היישובים היהודים
כמו-כן, מובילי דעת הקהל במגזר טוענים כי ב־20 כפרים ערביים באזור חריש חיים כ-160 אלף תושבים, שהעמידו 12 אלף דירות מאז שנת 2005, בזמן שהמדינה ייצרה רק 1,369 דירות חדשות. חריש היא דוגמא למה עלול לקרות אם היישובים באזורה לא יקבלו את ההרחבה שהם זקוקים לה כשבסופו של דבר חריש עלולה לבלוע אותם ולהצמד לגבלותיהם כך שהאזור יהפוך למעשה לעיר אחת גדולה. ללא הרחבה של הכפרים באזור, הדרך היחידה לייצר עוד אזורי מגורים למגזר היא בהפיכתה של חריש לעיר מעורבת.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות