חפש ב:

מה תעשו כשהקבלן מאחר במסירת הדירה

מצאת את דירת החלומות, הצתלחתם לקבל את המשכנתא שרציתם ועכשיו רק נשאר לקבל את המפתחות. אך מה תעשו במדיה והקבלן מתעכב בבניית הפרויקט? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|9.5.2016|16:12|1054 צפיות

כשמדברים עם רוב ציבור רוכשי הדירות, אפשר להתקל במספר רב של סיפורים על איחור במסירת הדירה. אומנם, לא תמיד האיחור נובע מחוסר מקצועיות של הקבלן, אך עם זאת, רוכשים רבים לא מודעים לזכויותיהם ולפיצוי המגיע להם לפי החוק הישראלי, בנוסף לחוזה החתום מול הקבלן. כלומר, במידה וישנם חוסר התאמות בין חוק המכר, למה שחתמתם עליו בחוזה, החוק הישראלי הוא זה שגובר בסעיפיו על סעיפי החוזה. אחד הפתרונות הטובים למנוע בעיה זו הוא שימוש בעו"ד מטעמכם. אך למי שבחר לא להיעזר בשירותי עו"ד, הנה כמה טיפים שתוכלו להיעזר בהם.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



רישום של תאריך מסירת הדירה בחוזה
באחריותכם להקפיד על רישום של תאריך מדויק למועד מסירת הדירה ולא להשתמש בניסוחים כלליים שעלולים להשתמע לשתי פנים. אל סעיף זה הוסיפו, בצורה מפורטת, מהו סכום הפיצויים המגיע לרוכש עבור כל יום של איחור במסירה, ומהי תקופת העיכוב בה מותר לקבלן להתעכב במסירת הדירה ללא תשלומי פיצויים. חוק המכר מסביר כי אם הקבלן לא סיפק את הדירה לאחר 60 יום מתום המועד שנקבע בחוזה, הנכם זכאים לפיצויים ללא צורך להוכיח נזק. בעבור כל חודש, בין המועד המקורי לזמן הממשי שבו נמסרה הדירה, אתם זכאים לסכום השווה לדמי השכירות של הדירה הדומה בגודלה ובמיקומה בכפילות של ב-1.5. כלומר, אם הקבלן איחר מעל 60 יום ואילך, הוא יאלץ לשלם פיצוי רטרואקטיבי, החל מהיום הראשון לאיחור במסירה. במידה ושכ"ד המקובל לדירה שלכם הוא 4,000 שקל, תהיו זכאים לפיצוי בסך 6,000 שקל.

לעמוד הפרויקט חזנוביץ' 12 בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

נסיבות שאינן בשליטת המוכר
החוק אומנם עומד בצורה גורפת לצידו של הרוכש, אך הקבלן והרוכש רשאים להסכים שמנגנון הפיצויים לא ייחשב על איחור במסירה שנעשה מנסיבות שהמוכר לא יכול לשלוט עליהם ושהסיכון להתרחשותן או לתוצאותיהן אינו מוטל עליו.  מדובר במקרים שהחברה לא יכלה לצפות את המניעה ותוצאותיה מראש. לדוגמא, חברת הבנייה טוענת שלא קיבלה עדיין את אישורי חברת החשמל. במקרה זה, החברה צריכה להוכיח כי פעלה בזמן סביר מראש, כולל ביצוע הבדיקות הראויות לקבלת אישור חברת החשמל במועד ובצורה שלא תגרום לאיחור במסירת הדירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הסדר אחר? רק אם הוא מיטיב עם הרוכש
בחוזה ההעסקה ישנה אפשרות לקביעת הסדרים אחר לפיצוי הרוכש על עיכובים, לפי הקבוע בסעיף 5א לחוק, אך החוק קובע שהצדדים יכולים לקבוע זאת רק במידה ומדובר בהסדר שמיטיב עם הקונה. הכוונה, ההסדר החדש ייקבע סכום פיצוי חוזה שהינו גבוה יותר מסכום הפיצוי החוקי שקבוע בסעיף 5א לחוק, או פיצוי בשל איחור במסירה במועד שהוא מתחת ל-60 יום. לאחר מכן, הקבלן או החברה יידרשו להצדיק את האיחור במסירת הדירה, ע"י חיוב הגורמים  שמנעו ממנו למסור את הדירה לרוכש, הוכחות לכך שהקבלן עשה כל שביכולתו להדביק את הפיגור בלו"ז.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות