חפש ב:

בת ים מתכננת להקים זרוע של נדל"ן מניב

בדינוי הסכם הגג שמקדמת עיריית בת ים מול המדינה, דורשת העירייה תוספת של 20 דירות חדשות במסגרת של נדל"ן מניב שהכנסותיו משכר הדירה יועבר לטובת העירייה הסובלת מעודף דירות למגורים שמחליש את תקציבה.

צוות בנק נדל"ן|5.5.2016|15:1|3137 צפיות

עיריית בת ים מנסה כבר שנים ארוכות לצאת מגירעון קבוע בתקציבה ותוכניתה החדשה מציגה פרויקט התחדשות עירונית במסגרת פינוי בינוי, בו ייבנו כ-20 אלף דירות חדשות כנדל"ן מניב שיוצא להשכרה והעירייה תוכל לקבל חלק מעלות שכר הדירה. הסיבה שעיריית בת ים מנסה לשווק דירות למגורים כהכנסה עירונית היא שכבר שנים ארוכות שעיריית בת ים נמצא בגירעון כספי עמוק אשר הגיע לכ-138 מיליון ש"ח בשל חוסר איזון תקציבי.

לדירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



העירייה משקיעה בתושבים ואינה מרוויחה מעסקים
הסיבה לכך היא שכמות הנכסים למגורים בעיר עולה על זה של הנד"לן המסחרי והעסקי והדבר יוצר חוסר איזון גבוהה, בנוסף לעובדה שהארנונה למגורים בבת ים נחשבת כנמוכה מאוד והעירייה מסתפקת בכפחות מ-300 מיליון ש"ח לתקציבה מארנונה. לצורך השוואה עיריית חולון מרוויחה 450 מיליון ש"ח בשנה ואילו ראשל"צ מרוויחה 720 מיליון ש"ח בשנה. כמו-כן 82 אחוזים משטחה של בת ים מוצע למגורים לעומת חולון אשר רק 63 אחוזים משטחה מוצע למגורים וראשל"צ רק 52 אחוזים.

לעמוד הפרויקט דניאל 30 בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

בבת ים משווקים שלושה מהלכים שיוסיפו כמיליארד שקל לקופת העירייה
הסכם הגג שגיבשו בעיריית בת ים נועד כדי לייצר רווח עסקי לעיר מעודף נכסי המגורים משום שכיום בת ים אינה יכולה לספק מספיק קרקעות בשביל לפתח מרכזי מסחר גדולים לעומת שכנותיה. המודל של הסכם הגג מציע שהמדינה תבנה בעשור הקרוב בבת ים אלפי יחידות דיור ושכר הדירה מהנכסים הללו, יועבר לעירייה. בנוסף לכך, בעיר תפותח בנייה ציבורית של נדל"ן מניב ושני הפרויקטים הללו יחדיו יכניסו לעיר כ-870 מיליון ש"ח. הפרויקט השלישי שמבקשים לבצע בעיריית בת ים הוא העתקת מוסדות ממשלתיים מהערים השכנות אליה, כדי שאלה ייצרו עוד הכנסות בשווי 80 מיליון ש"ח.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

התנגדות הערים השכנות והזעזוע הפוליטי
בכל הנוגע למהלך העתקת המוסדות הממשלתיים מהערים הסמוכות לה, לעיריית בת ים יש התמודדות קשה מול הערים השכנות ת"א, חולון וראשל"צ שלא מעוניינות שייקחו מהן את הנכסים הללו שמוסיפים להן יוקרה ממלכתית. מעבר לקח, בחולון וראשל"צ מעודדים את הבקשה של עיריית ת"א לאחד את רשויות ת"א ובת ים ולספח את בת ים למטרופולין הגדולה כאקט שיתרום ליעילות השירותים העירוניים בבת ים. די לציין שאני עיריית בת ים לא מרוצים מהדרישה הזו ונאבקים בה במישור המשפטי. אך הבעיה הגדולה של נתיגי העירייה והמהלך שעלול לטרוף בשבילה את כל התוכניות הוא ביטול תוצאות הבחירות, לפני כשבועיים, בשל חשד לשחיטות פוליטית. ייתכן כי החוסר של ראש עיר בבת ים במשך השנה האחרונה בעקבות ביטול שתי הבחירות האחרונות, יוביל בסופו של דבר לאיחוד מוניציפאלי בין בת ים ות"א ויעצור כל תוכניות עתידית לשנים הקרובות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות