חפש ב:

שיטת הסיבובים בשוק הנדל"ן

שיטת הסיבובים היא למעשה השקעה בדירות לטווח קצר. שיטה זו מועדפת בעיקר על משקיעים הרפתקנים, שמנסים להגדיל את הונם במהירות. כיצד עושים זאת נכון? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|5.5.2016|14:2|3625 צפיות

שיטת הסיבובים היא הכינוי שהצמידו משקיעי הנדל"ן לשיטה של רכישת דירות להשקעה לטווח קצר, אשר פועלת בניגוד למשקיע ה"רגיל" ששייך לשכבת אוכלוסייה מבוססת ומחפש אפיק השקעה סולידי שמייצר רווח נאה לעומת השקעות פק"מ אשר לא מייצרות רווחים במציאות של ריבית אפס היום. המשקיע לטווח קצר רוכש למעשה דירה זולה, ומנסה למכור אותה בטווח קצר עם מקסימום רווח וכך הוא ממשיך. הסיבובים הללו נחשבים לכלי עבור צעירים רבים שמנסים כך להגדיל את הונם העצמי. לדוגמא, זוג שמסוגל לרכוש דירה ב700 אלף ש"ח ייבצע השקעה בדירה ששווה 400 אלף וימכור אותה, לאחר שיפוץ ב-550 אלף וכך יגדיל את הונו. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



דירות נטושות ויישובים חלשים
השלב הראשון בשיטת הסיבובים הוא החיפוש אחר הנכס המתאים ומוצא למכירה במחיר נמוך ממחיר השוק. הדירות אשר מציעות את האפשרות הטובה ביותר לרווח שכזה הן דירות נטושות, בדר"כ בערי הפריפרייה אשר ההזנחה שלהן מאלצת את הבעלים למכור אותן במחירים נמוכיםן מערכן האמיתי בשוק. אל אופציה זו, אפשר לבדוק גם ערים ויישובים חלשים אשר חלק מהשכונות שלהן נמצאות בעליית מחירים. באר יעקוב הייתה עד לפני כמה שנים יישוב כזה וכיום אפשר להביט אל קריית מלאכי כיישוב שנמצא לפני עליית מחירים. בסופו של דבר, כשיש עליות באזור מסוים, הן סוחפות את האזור כולו. עוד אופציות חיפוש הן השיטה הישנה יותר אשר מתמקדת בחיפוש ברחובות עצמן אחר שלטים של למכירה, פרסום במקומונים אשר בדר"כ נמכרים במחירים נמוכים משמעותית מערכם בשוק.

לעמוד הפרויקט דניאל 30 בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

שמירה על הנכס ושיפוץ קל
עם סיום שלב הרכישה, המשקיע אשר מעוניין ברווח מהיר יכול לפעול בכמה דרכים: הראשון הוא פשוט להמתין לעליית מחירים ולמכור את הנכס לאחר כשנתיים, שיפוץ הנכס ע"י להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים במקומות הבולטים לעין כגון ריצוף, מטבח ומקלחת ובאמצעותם תוענק לדירה חזות חדשה ויוקרתית יותר אשר יעלה את ערכו בשוק בצורה משמעותית. בשלב השיפוץ על המשקיע להיות מתוכנן היטב, אחרת, הוא עשוי לכרסם לעצמו את ריבית הרווח. אי אפשר להתחיל ב-50 אלף ש"ח ולסיים ב-100 אלף ש"ח. לכן, מומלץ שהמשקיע יערוך רשימה מסודרת של כל ההוצאות הצפויות, שיפוץ, מיסוי, עורך דין, תיווך ברכישה, תיווך במכירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

המיסוי הוגדל משמעותית
בנקודה זו חשוב להכיר את הגורם שהפך את שיטת הסיבובים להרבה פחות משתלמות. המיסוי על דירות להשקעה, שגדל באופן משמעותי. ביוני 2015 עלה מס הרכישה ממס מינימלי של 5 אחוזים למס מינימלי של 8 אחוזים. בנוסף לכך, על המשקיעים לשלם מסים של 25 אחוזים על השבח, הפער בין סכום רכישת הנכס לסכום שבו נמכר, לאחר ניכוי הוצאות מוכרות. כך לדוגמא, משקיע שרוכש דירה ב-500 אלף ש"ח, יישפץ אותה בסכום של כ-50 אלף ש"ח ומעוניין למכור בכ-650 אלף ש"ח, יאלץ לשלם 40 אלף ש"ח מס רכישה = 8 אחוזים מחצי מיליון ש"ח, עוד 15 אלף ש"ח עם המכירה = 25 אחוזים מ-60 אלף ש"ח. כך שהתוצאה הסופית בין ההפרש של 150 אלף השקלים בין עלות מחיר הדירה ברכישה לעומת המכירה, מצטמצם בשל הוצאות המיסוי והשיפוץ ל-45 אלף שקלים בלבד.

הדרך להימנע מתשלום המס היא שדירת ההשקעה תהיה דירתו היחידה של המשקיע וכך הוא יוכל להימנע ממס הרכישה. ממס השבח החל על רכישת דירה יחידה, יוכל המשקיע להימנע בתנאי שיחזיק בדירה שנה וחצי. בהצלחה

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות