חפש ב:

מה צריך לבדוק כשרוכשים קרקע חקלאית - חלק ב'

בהמשך לכתבה הקודמת, ישנם עוד מספר בדיקות שעליכם לבצע בעצמכם, או ע"י עו"ד מטעמכם לפני שאתם מבצעים את העסקה ורוכשים את הקרקע.

צוות בנק נדל"ן|5.5.2016|11:56|3244 צפיות

רכישת קרקע חקלאית הינה השקעה אשר מכילה בתוכה סיכונים גדולים מצד אחד, אך רווח עצום מצד שני. בפעמים רבות מדובר בקרקע שלא עברה הפשרה לבנייה וייעודה עוד מוגדר כקרקע חקלאית. פה טמון סוד ההשקעה משום שכאשר הקרקע עומדת לפני הפשרה, הרכישה תהיה זולה והרווח שלכם לאחר הבנייה היה הגדול ביותר. אך כאן גם טמון הסיכון שכן ללא בידקות מקיפות, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם קרקע שלא תאושר למגורים במשך שנים רבות ובזמן הזה תאלצו לשלם על הקרקע מכספיכם האישי ללא רווח בעתיד הנראה לעין. לכן, בכתבה הבאה, נציג לכם את כל הבדיקות שווה לכם לעשות כדי שתוכלו להשקיע בהצלחה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

בנייה בסמוך לקרקע שרכשנו לא מאשרת השקעה מוצלחת
כאשר אתם עומדים לרכוש קרקע, בררו עם המועצה המקומית האם בחלקה שלכם מתוכננת בנייה או ישנו קידום ע"י העירייה או המעוצה המקומית. בצעו בדיקה שכזו תמיד בצורה עצמאית או ע"י עו"ד מטעמכם שידאג לאינטרסים שלכם ולא של המוכר. לא תמיד תופשר קרקע בתהליך מהיר יותר, רק בגלל שישנה שכונה צמודה אליה.

לעמוד הפרויקט חוף התכלת בהרצליה באתר BankNadlan לחצו כאן

הפקעת שטחים לטובת כבישים
ישנם מקרים בהם מפקיעה המדינה קרקעות חקלאיות לטובת בניית כבישים ותשתיות. על פי החוק, מדינת ישראל יכולה להפקיע עד 25 אחוזים משטח המצוי בבעלות פרטית. אומנם המדינה חייבת לפצות את בעל הנכס אך הדבר אומר שהחלקה שלו תצומצם והדבר עלול לפגוע בעסקה עתידית. זהו חלק מהסיכון שברכישת קרקע ותמיד יש סיכון שהדבר אכן יקרה.

לעמוד הפרויקט ח\500 בחולון באתר BankNadlan לחצו כאן



מכירת חלקות למספר רוכשים במקביל
הנושא הנ"ל מוכר לנו לציבור הרחב בעיקר בשל מקרה ענבל אור ולכן חשוב שתעסיקו עו"ד מטעמכם שיוכל ללוות אתכם בביצוע העסקה ויוודא שהקרקע לא נמכרה במקביל לרוכשים נוספים ושאכן נרשמת לטובתכם הערת אזהרה.

לעמוד הפרויקט גולדן פארק בחדרה באתר BankNadlan לחצו כאן

קושי במימוש הקרקע בבוא העת
עליכם לזכור שגם אם מסבירים לכם שאתם תמיד יכולים למכור את הקרקע לאחר מכן, צריך להכיר את שוק הקרקעות ולהבין שזה שוק שנחשב פחות שכיר בצורה עצמאית וכדי למכור את הקרקע לבדכם יהיה קשה יותר לפני שזו שינתה את ייעודה וקיבלה את אישור ההפשרה.

לעמוד הפרויקט מגדלי נים בראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

עלייה חדה בערך הדירות באזור
משבר הדיור הישראלי יכול להציג רווחים נאים למשקיע הנכון, שכן המחסור בהיצע של דירות נובע בעיקר מקרקעות רבות שלא הופשרו בזמן. לכן כשמחיר הדירות עולה, כך גם מכירה של הקרקע בבעלותכם. זהו הרווח האפשרי בעסקאות מסוג זה, ולכן ישנה אופציה לרווח גבוהה מאוד בקרקעות להשקעה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בניית שכונה סמוכה
כשם שבנייה סמוכה לקרקע שבבעלותכם, לא מבטיחה שגם אתם תזכו לבנייה זו, עדיין מדובר בעלייה של ערך הקרקע שאתם מחזיקים בה וסימן לבאות שגם אתם תוכלו לזכות ברווח מבנייה על הקרקע שלכם. השאלה היא כמה זמן אתם יכולים לחכות.

לעמוד הפרויקט גליל ים הרצליה באתר BankNadlan לחצו כאן

הגדלת זכויות הבנייה המאושרות בקרקע
אחד הרווחים האפשריים מרכישת קרקע היא שהייעוד ישתנה ויסתבר לכם שהבנייה העתידית על הקרקע שלכם תהיה רחבה עוד יותר. בצב זה תוכלו להינות מהרחבת זכויותכם בפרויקט והכפלה של הרווח.

לעמוד הפרויקט עיר ימים בחדרה באתר BankNadlan לחצו כאן

בניין משרדים או מסחר
גם אם אתם רוכשים את הקרקע בטענה שהיא יועדה למגורים, ייתכנו שינויים ולפעמים הבניין שלבסוף יבנה על הקרקע שלכם יהיה מיועד למשרד או מסחר. אך השאלה כאן היא איזה סוג רווח את מעוניינם לבצע. האם לקבל משרד "בחינם" ולהרוויח מהשכרתו או פשוט לממש את הזכות שלכם ולמכור את הנכס שנבנה עבורכם במחיר גבוהה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות