חפש ב:

הישראלים לא מאמינים בתוכנית מחיר למשתכן

סקר חדש של מכון מדגם מגלה כי התיבור הישראלי נראה אדיש לתוכנית מחיר למשתכן וממשיך לחפש דירות מעבר לתוכנית. ייתכן כי מקרי העבר והתוכניות שבוטלו משפיעים על הישראלים.

צוות בנק נדל"ן|4.5.2016|16:54|1734 צפיות

סקר שנערך באמצעות מכון "מדגם" מפרסם את הנתונים המדווחים שליותר מחחצי האוכלוסייה בישראל יש לפחות דירה אחת בבעלותם. הנתונים אומנם דומים לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), אך הסקר מגלה גם כי בכל הנוגע לשוק הנדל"ן הישראלי, ישנם פערים בין־דוריים עמוקים מאוד בישראל וככל שהגיל עולה, כך גם עולה שיעור בעלי הדירות. בזמן שרק לכ־35 אחוזים מהזוגות הצעירים (זוג צעיר מוגדר בין הגילאים 25-34) יש דירה שרשומה על שמם, לכ־70 אחוזים מבני ה־50 פלוס יש דירה ברשומה על שמם. 

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



נוצר פער בין קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל
כשבוחנים את הפערים הללו מפריכים כל טענה אופטימית שבה זוגות צעירים יכולים להתנחם בעובדה שגם כשהם יגיעו לגילאי ה-50, תהיה להם דירה בבעלותם, אך נמציאות מראה תמונה מדאיגה בה במשך השנים, הפער הבין דורי יימשך, שכן הדור הקודם זכה למחירי דירות זולים בעשרות אחוזים, ובחלק מהמקרים גם במאות אחוזים, ואילו הדור הצעיר של היום נחבל קשות בעקבות משבר הדיור הישראלי.

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר BankNadlan לחצו כאן

חוסר האמון בין הציבור והממשלה מונע מהשוק להתנהל בצורה הגיונית 
להלן המספרים: בזמן שרק ל־12 אחוזים מהישראלים בני ה-50 ומעלה אין דירה בבעלותם, 64 אחוזים מהדור הצעיר סובל ממחסור בדירות. הפער הבין־דורי בא לידי ביטוי גם ביכולת לרכוש דירות להשקעה. רק ל־2 אחוזים מהזוגות הצעירים יש דירה נוספת להשקעה, בעוד ש-19 אחוזים מהבוגרים, יש יותר מדירה אחת. לבסוף, חלק גדול של הציבור איננו מעוניים לרכוש דירה וממתין לראות את תוצאות התוכניותך החדשות שמקדמים בממשלה להורדת מחירי הדירות. רק 8 אחוזים מהנשאלים הודו שהם מאמינים שממשלת ישראל תצליח להוריד את מחירי הדירות, 36 אחוזים מאמינים כי המחירים לא יישתנו ו-43 אחוזים חושבים שמחירי הדירות ימשיכו לעלות. חוסר אמון זה בין הממשלה לציבור מונע מהשוק להתנהל בצורה הגיונית וכשבממשלה טוענים כי מחירי הדירות יירדו, הישראלים פועלות לפי פעימות של ביקוש גבוהה ולכן מחירי הדירות ממשיכות לעלות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחיר למשתכן רק מחזקת את הפערים באוכלוסייה בישראל
בכל הנוגע לתוכנית מחיר למשתכן, 29 אחוזים מהציבור אינו מאמין בתוכנית שכן אין מדובר פה במוצר פשוט דוגמת ציוד למגנטים או רהיט אלא נכס של ממש ולכן לא פונה לרכוש דירות לפי ההגרלות ושיעור קטן של 2.5 אחוזים מהנשאלים הודיעו כי ינסו השתתף בהגרלה. הבעיה הנוצרת היא שהתוכנית מתאימה עצמה רק לחלק מהציבור הישראלי ורינה עושה דבר לשאר הציבור בישראל. כי היא מייצר פער נוסף בין אוכלוסיות שונות וכשבממשלה מקדמים תוכנית לציבור אחד בלבד, הציבור השני נאלץ לשלם את המחיר ולספוג היצע נמוך עוד יותר מזה שהיה בשנה הקודמת בגלל שישנם פרויקטים שהוא נאלץ לפסול מחוסר זכאות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות