חפש ב:

קצב הבנייה לא מתאים לגידול הדמוגרפי

בנק ישראל מעריך, יחד עם הממשלה כי קצב הבנייה בישראל מספק את הביקושים, אך הנתונים מראים אחרת והמציאות דורשת כ-60 אלף דירות חדשות מוכנות בכל שנה. 20 אחוז ממה שקיים היום בשוק.

צוות בנק נדל"ן|4.5.2016|14:57|1446 צפיות

קצב גידול הבנייה בישראל נמצא כיום בשפל המדרגה. במשרדי האוצר והשיכון טוענים שמודעים לבעיה אך במציאות מתפרסמים נתונים מטעים מטעם אנשי משרדם אשר יוצרים רק פרסומות לציבור הישראלי. רק כך ניתן להסביר את גאוותם של אנשי הממשלה על 100 אלף דירות שנבנות השנה כהישג כשלמעשה אינם מסבירים שהסיבה שנבנים 100 אלף דירות חדשות השנה, היא שחלקם התחילו להיבנות עוד לפני שנתיים וקצב בניית הדירות בישראל עומד על שנתיים וחצי, לעומת שנה במדינות מערביות אחרות.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



קצב בנייה של 43 אלף דירות חדשות בשנה לעומת 60 אלף דירות שהשוק זקוק לו
כדי להבין את המספרים, צריך לדעת שהשנה יתווספו בישראל כ-43 אלף דירות חדשות לשוק הנדל"ן הישראלי. במשרדי האוצר ממשיכים להציג נתוני שווא הטוענים שבשלוש השנים הבאות ישראל תעלה לקצב גידול של כ-60 אלף דירות חדשות וזהו תהליך שמצריך זמן וסבלנות מצד הציבור. הבעיה בפרסום הנתונים הללו היא שכבר עתה, מדינת ישראל צריכה לבנות 60 אלף דירות חדשות בשנה על מנת להגדיל את ההיצע ולהוזיל את מחירי הדירות, מה שאומר שבעוד 3 שנים מדינת ישראל תשאר מאחור בקצב הבנייה ותדרש לבנות כ-75 אלף דירות בשנה על מנת שתוכל להשלים את החסר מהשנים שעברו ותספק את ההיצע הנדרש גם לעתיד אשר מראה כי על המדינה לבנות כמיליון דירות ב-20 השנים הבאות. מספר שמסכימים איתנו גם אנשי האוצר והשיכון.

לעמוד יריד הדירות בירושלים באתר BankNadlan לחצו כאן

תוכנית למשתכן מציגה פתרון שווא. מה יהיה על הציבור שלא ייקח חלק בתוכנית?
הפרסום שלישי אשר יוצר מצג שווא אצל הציבור הוא תוכנית המחיר למשתכן שאנו שומעים עליה כל יום כשבמשרד האוצר רוצים להגיע ל-70 אלף דירות חדשות במסגרת התוכנית בשנים הקרובות. הבעיה היא ששר האוצר כחלון אינו נותן תשובות לשאר הציבור הישראלי אשר לא יוכל להתמודד בהגרלות התוכנית וגם לאלה שכן ייתמודדו אך יפסידו בהגרלה. ההתקדמות הבלעדית בשיווק הפרויקט מחיר למשתכן משאיר את שאר הציבור הישראלי לעמוד מול היצע קטן עוד יותר של דירות והדבר עלול לייצר מצב שבישראל יהיו שני שווקים, האחד זול לציבור ששפר עליו מזלו והאחר יקר לציבור שנותר מאחור וכך למעשה מחירי הדירות יאזנו אחד את השני ולא יווצר שום שינוי בשוק הנדל"ן ומחירי הדירות ימשיכו להאמיר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפתרונות כבר יידועים אך לא מיוסמים
הפתרונות למשבר הדיור כבר מוכרים לכל מי שמכיר את השוק ואין שום נוסחה חדשה שתוכל להוריד את המחירים. רק תוספת של כוח אדם איכותי, יוכל להוריד את המחירים בכך שייקצר את משך בניית הדירה. בנוסף לכך, מדינת ישראל חייבת לספק כוח אדם נוסף לוועדות השונות על מנת שהביורוקרטיה הישראלית תעבוד בקצב גבוהה הרבה יותר ממה שקורה כיום משום שאין שום צפי שממשלת ישראל מתכננת לקצר את התהליך הביורוקרטי עצמו ולבטל תקנות. הפתרון השלישי הם שינוי צורת הבנייה בישראל, וכאן אפשר לציין לטובה את שר השיכון שבוחן את צורת הבנייה המיושנת אשר קיימת היום ומעוניין לזרז אותה, אך אליה חייבים לצרף פתרונות של שינוי בחומרי הגלם ומיעוט בבנייה ע"י בטון שמאריך את משך הבנייה. אם הדבר נשמע לחלק מהקוראים מופרך אז כל שעליכם לבדוק הוא איך בנו את מגדל האמפייר סטייט בני-יורק ב-14 חודשים בלבד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות