חפש ב:

משבר התשתיות בענף הבנייה בישראל

במאבקים על האשמה בין הצדדים בעיקבות משבר הדיור בישראל. יזמים וחברות קבלניות מנסים להסביר מדוע בנייה איטית של תשתיות, שלא מתפתחת כראוי ונמצאת תחת אחראיות הממשלה, היא אחד הגורמים המעכבים ביותר בהגדלת היצע הדירות.

צוות בנק נדל"ן|3.5.2016|17:7|1813 צפיות

משבר הדיור בישראל נמצא תחת מספר גורמים המעכבים אותו מלהתשחרר. הפעם נעסוק בחוסר יכולתה של הממשלה לקדם את בניית התשתיות אשר מחוייבות להיעשות לפני בניית הפרויקטים וכיצד עיכובים אלה מעכבים את בניית הדירה והגדלת ההיצע, בייחוד באזור המרכז. ממשלת ישראל מפזרת בגאווה, מספר גבוהה של 100 אלף התחלות בנייה בישראל, אך המציאות חותכת את הנתונים הללו בחצי משום שבחלק מהפרויקטים , עוסקים עדיין רק בבניית התשתיות ולא בבניית הדירות עצמן. למעשה, ישנן פרויקטים שמוכרים לרוכשים דירות אשר עדיין לא ברור מה העתיד צופה בנוגע לשיפור התשתיות. דבר אשר עלול לרדוף רוכשים רבים בעתיד.

לעמוד דירות חדשות באתר BnakNadlan לחצו כאן



תשתיות התחבורה הציבורית
אחד הגורמים שיכולים להרחיק ישראלים רבים מאזור גוש דן הצפוף, אך להמשיך ולשמור על עבודותיהם באותו אזור היא תשתית תחבורתית איכותית. ללא הנגשה של הפריפרייה למרכז, ישראלים רבים ימשיכו לחפש בכל מחיר דירות חדשות באזור המרכז בלבד וינטשו את שאר אזורי הארץ. כך ימשיכו את עליית המחירים בעיקבות היצע חסר שלא עומד בביקוש הרב. ישראלים רבים יהיו מוכנים לוותר על הרכב אם יוכלו לייצר להם אלטרנטיבה ראויה, אך בישראל כיום נדמה שהממשלה מקדמת בנייה נוספת של כבישים אשר משכנעים את הישראלים לרכוש עוד מכוניות במקום לשפר את איכות הנסיעה הציבורית, הגדלת כמות האוטובוסים והפיכת פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן לפרויקט לאומי שיקודם במלוא המרץ.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLV בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

תשתיות ציבוריות בשכונות החדשות
בעיה נוספת שצריכה להפוך למטרה עיקרית של הממשלה היא ביטול הפרדת הכוחותבכל הנוגע לפרויקטים של בניית שכונות שלמות. במקרים רבים ישנם מצבים של פיזור אחראיות בין יזמים וקבלנים, כך שקבלן אחד בונה את הדירות, קבלן שני בונה את ביה"ס ושלישי הכבישים בשכונה, נתיבי ביוב ומבני ציבור לטובת התושבים. כך נוצר מצב שאף קבלן לא מחובר לקצב הבנייה של הקבלנים האחרים וקמות שכונות ללא תשתיות או ביה"ס מרוחקים מתושבי האזור. במשרד השיכון מנסים להוציא לפועל תוכנית שתרכז את האחראיות לבניית השכונה החדשה כולה על קבלן אחד שיהיה אחראי על השלמת כל הפרויקט והשכונה החדשה שתיבנה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ראשי ערים יכשילו פרויקטים ללא תשתית ראויה
ראשי ערים רבים עוצרים כבר עתה פרויקטים רבים של תמ"א 38 בטענה שהדירות החדשות שנבנות מוסיפות עומס של תושבים על שכונה שאינה מוכנה מבחינת התשתית שלה לכמות התושבים הגדלה ולצפיפות שמגיעה עימם ובכוחם של פרויקטי תמ"א רבים לשיפור התשתיות היא הוספה של מגרשי חנייה, אך זהו תהליך המייקר את עלות הדירות ומרחיק רוכשים פוטנציאלים רבים. לכן צריך לקדם יותר פרויקטים של התחדשות עירוניץ ופינוי בינוי אשר תוודא כי בשכונה ישנם שיפורים גם ברמת התשתית העירונית על מנת שזו תהיה מסוגלת להתמודד עם התושבים החדשים.

לרשמה ליריד הדירות בצור הדסה בירושלים באתר BankNadlan לחצו כאן

לסיכום, כעת נדמה שהממשלה מתעסקת בעיקר בתוכנית המחיר למשתכן, אך לא שמה לב לשאר הציבור אשר מוגדר כלא זכאי, או לאלה שלא ייזכו בהגרלות ואלה יישארו לבד, בשוק חופשי, שייסבול בהיצע קטן עוד יותר בגלל שרוב המכרזים השנה שייכים לפרויקט המחיר למשתכן. בנוסף לכך, החשדות שממשלת ישראל מרוויחה מרוויחה מריבוי מכוניות על הכבישי, בשל המע"מ הגבוהה הנכנס לקופת המדינה, מתאמתות כשמבינים כי תשתיות התחבורה הציבורית אינן מקודמות כראוי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות