חפש ב:

מחסור בקרקעות בכל המחוזות

קברניטי מחיר למשתכן מתגאים בנתונים של שיווק 60 אלף דירות בשנה הקרובה, אך לא מסבירים מה יהיה גורלם של הישראלים שלא זכאים להשתתף ואלה אשר הפסידו בהגרלות.

צוות בנק נדל"ן|3.5.2016|15:57|2623 צפיות

ממשלת ישראל ממשיכה בקידם הפרויקט תוכנית למשתכן ומתגאה בנתונים כי בשנת 2016 ישווקו כ-60 אלף דירות חדשות. אבל הנתונים הללו אינם אומרים דבר לאוכלוסייה גדולה שלא יכולה להשתתף בהגרלות משום שהיא אינה נחשבת זכאית או לאוכלוסייה שתצא מההגרלות ללא שום דירה חדשה. יתרה מזאת, העיסוק הבלעדי בתוכנית הזו גורמת לכך ששאר השוק, אשר פונה לשאר אוכלוסיית ישראל נמצא במשבר עמוק יותר מזה שהיה בשנה הקודמת וכרגע נראה כי תוכנית למשתכן עלולה להעלות את מחירי הדירות בכל פרויקט מתחרה שלה, כך שמצד אחד יהיו ישראלים שירוויחו הנחות עצומות של 300 אלף ש"ח, אך הרווח הזה יתאזן בפרויקטים אחרים בהם אזרחים ישראלים יאלצו לשלם, הון גדול יותר, על היצע קטן יותר מזה שהיה בשנה שעברה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



מחסור בקידום פרויקטים לעומת השנה שעברה בשוק החופשי
בפילוח בין המחוזות השונים בכל הקשור למכרזים שנסגרו, הצניחה בהיצע הדירות, שאינן שייכות למסגרת מחיר למשתכן, בולט בצורה ניכרת. כך לדוגמא, במחוז דרום שווקו רק 17 יחידות דיור בחודשים האחרונים, שאינן שייכות לתוכנית מחיר למשתכן, לעומת 2,065 בתקופה המקבילה אשתקד. במחוז מרכז שווקו רק 1,156 יחידות דיור חדשות לעומת 3,720 יחידות דיור בשנה הקודמת. במחוז הצפון 726 יחידות דיור השנה, לעומת 4,922 יחידות דיור ובמחוז ירושלים לא פורסמו מכרזים כלל, לעומת 1,283 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כשעוברים על סך כל המכרזים, נדמה כי ישנה עלייה בשיווק שכן בשנה הזו משווקים כ-17 יחידות דיור חדשות לעומת 12 אלף בשנה שעברה, אך מה מתוך זה מכניס בתוכו את האוכלוסייה הכללית? התשובה לכך היא כ-900 יחידות דיור חדשות בלבד. 

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

פונים לעבוד באפיקים אחרים
בענף הבנייה טוענים זה זמן רב כי אין מספיק קרקעות זמינות לבנייה והדבר שולח את החברות לפנות לאפיקים אחרים, בין אם מדובר בהשקעות נדל"ן בחו"ל, תמ"א והתחדשות עירונית משום שהרווח המינימלי של היזמים והקבלנים מתוכנית למשתכן, לא משתלמת עבורם. ישנה קניבליזציה של כל העסקים הנלווים. משרדים לשיווק פרויקטים ופרסום סובלים מירידה בפעילות כי כי במחיר למשתכן לא צריך שיווק. בהמשך לכך, טוענים נציגי איחוד הקבלנים כי השוק נמצא בכאוס וכל אחד מנסה למצוא אלטרנטיבה כדי להמשיך להתגלגל.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

בעלי הקרקעות מעלים מחירים
המחסור הגדול בקרקעות לדירות שאינן נמצאות בתוכנית מחיר למשתכן, גורמת לכך שמחירן של הקרקעות ב"שוק החופשי" רק עולה. חלק גדול מבעלי הקרקע יושבים על הגדר ומחכים שהמחירים עוד יעלו, ויש מי שמוכר במחיר גבוה. בנוסף לכך, המדיניות הממשלתית בשנים האחרונות הקימה ופסלה פרויקטים ותוכניות בגלל שיקולים פוליטיים והדבר יוצר חוסר אמון בין השוק להכרזות הממשלה. האזרחים הפרטיים ממשיכים לחפש דירות למרות שההיצע רק ממשיך להיות קטן יותר והדבר מעלה מחירים והכישלון של הממשלה בהבאת עובדים זרים ממשיך לייצר את התופעה של בנייה איטית אשר גורמת לכך שבניין אחד נבנה במשך תקופה של שנתיים וחצי וזו התקדמות איטית חסרת כל פרופורציה. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות