חפש ב:

גם ברמת השרון יוצאים נגד תמ"א 38

רמת השרון מצטרפת לחמשת ערי גוש דן ומעוניינת להגביל פרוייקטים של תמ"א 38. מי שעוד יספיקו להינות מההגבלה הם תושבי הרחובות הוותיקים שם לא תהיה הגבלה.

צוות בנק נדל"ן|26.4.2016|14:48|1911 צפיות

ברמת השרון מוגשת תוכנית לחילוק העיר לתשעה מתחמים אשר בכל אחד מהם יוגדר מכסה מרבית של דירות שייבנו. כך למעשה, מצטרפת רמת השרון לשאר ערי המרכז שמעוניינות להגביל את תמ"א 38, הנחשבת לתוכנית המרכזית בהתחדשות עירונית. הטענה של ראשי הערים היא שבנייה זו היא בלתי מבוקרת ומכבידה על התשתיות שאינן ערוכות לטיפול בהתווספות התושבים. בעיקר בכל הנוגע למערכות התחבורה, החניה ושטחי הציבור בכל מתחם.

לפרויקטים ברמת השרון באתר BankNadlan לחצו כאן



כל הקודם זוכה
כעת נדמה כי ההגבלה שולחת את היזמים הרבים לזרז את תהליכי האישורים הרבים לפני שזו תוכרז כחוקית ובעלת גושפנקה במעין תחרות של "כל הקודם זוכה". ברמת השרון ישנם בניינים ישנים רבים, ורבים יזדרזו להיכנס למכסה. המפסידים ייאלצו להמתין זמן רב מאוד לפרויקט פינוי־בינוי, שייחשב למסובך למימוש. היזמים מצדם כבר מכינים את ההתנגדויות לתוכנית החדשה בטענה שהליך רישוי הבנייה נמשך זמן רב, ופרויקטים עלולים לצאת דרך ולהיתקע בסמוך לקבלת ההיתר משום שלפתע עלול להתברר כי פרויקט אחר השיג אותם והמכסה מוצתה. דבר אשר ירחיק יזמים.

לעמוד הפרויקט רמות השרון באתר BankNadlan לחצו כאן

ההיסטוריה של תמ"א 38
פרויקט תמ"א 38 קם בישראל בשנת 2004 בעיקר לשם חיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה, תוכניות תמ"א מתומרצות במתן זכויות להרחבת דירות ובניית דירות נוספות. עם השנים התגלה כי באזורי הביקוש הפרויקטים מאוד אהודים  והתוכנית הפכה לאחראית מרכזית להתחדשות עירונית בערים הגדולות ודווקא בערי הפריפריה, שם זקוקים עוד יותר לחיזוק המבנים, הפרויקט נחשב לא רווחי ליזמים ולכן קשה למצוא פרויקטים שכאלה. כעת מצד אחד העיריות טוענות כי יצליחו להתמודד עם עומס התושבים החדשים אל מל התשתיות שפיתוחן לוקח זמן רב יותר, אך ישנם עדיין מספר רב של בניינים שיישארו לא בטוחים מפני רעידת האדמה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

נגד התוכנית הארצית
עמדת הרשויות המקומיות עומדת מנגד לרצונות הממשלה ובעיקר מול אנשי משרד השיכון ומטה הדיור אשר רואים בהתחדשות עירונית את אחד האפיקים המרכזיים לתוספת דירות לשוק. עבורם, תמ"א 38 נחשב לספק דירות מוכח. ראש מטה הדיור ממשיך להביע תמיכה בקידום פרויקטים של תמ"א 38, אולם הרשויות מפגינות אי־אמון ומצמצמות את היצע הדירות ודורשות מצד שני לקדם יותר פרויקטים של הריסה ובנייה מחדש, אשר יאפשרו שימוש איכותי יותר בקרקע ופיתוח התשתיות לשנים ארוכות קדימה, למרות שבשל כך, הם אורכים הרבה יותר שנים לבנייה. כעת נשאר להמתין לדיון במועצה הארצית לתכנון ולבנייה.
 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות