חפש ב:

הכנסת שותקת - מי מטפל במשבר הדיור?

עמותת המשמר החברתי מדווחת כי הכנסת הנוכחית אישרה רק עשר הצעות מתוך 32 הצעות חוק שהועלו בכנסת. מרובם מדובר בתיקונים למדיניות הממשלה ולא בפתרון חלופי.

צוות בנק נדל"ן|26.4.2016|11:9|1998 צפיות

עמותת המשמר האזרחי, שקמה בשנת 2011 בעקבות המחאה האזרחית, מספקת נתונים ומסבירה כי בשנה הראשונה לכנסת ה-20, נדמה שאין מי שפועל לנסות ולפתור את משבר הדיור. חברי הכנסת אינם מנסים להתמודד עם שוק הדיור הבוער, ובוחרים להשאיר את הטיפול בנושא לממשלה. מתוך 10 הצעות החוק שאושרו, שבע היו ממשלתיות ושלוש פרטיות ורוב ההצעות שעולות לדיון הן לרוב תיקונים לחוקים ולמדיניות הממשלה ולא פתרונות חלופיים למשבר הדיור.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlana לחצו כאן



שר האוצר הציב את הטיפול במשבר תחת תפקידו
הסיבות לחוסר פעילותם של הח"כים, היא ששר האוצר, משה כחלון, בחר את הטיפול במשבר הדיור כאחד ממטרותיו העיקריות כשר האוצר ולכן הציב את ההתמודדות במוקד פעילותו. כשקמה הממשלה הוא דרש וקיבל, שמספר מוקדי כוח האחראים לשוק הנדל"ן הישראלי יהיו תחת אחריותו כגון הכפפה של רשות מקרקעי ישראל וועדות התכנון והבנייה למשרד האוצר, מסירת תיקים מרכזיים בתחום לאנשיו כגון תיק שר השיכון ליואב גלנט ותיק הגנת הסביבה לאבי גבאי, והקמת מטה הדיור באוצר בראשות אביגדור יצחקי.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

כשהקואליציה מעלה חוקים האופוזיציה לרוב מסכימה אך כשהאופוזיציה מעלה חוקים הקואליציה חוסמת כל התקדמות
הסעיפים העיקריים בהם עסקו בכנסת הנוכחית הם תיקון לחוק התכנון והבנייה שיזמה הממשלה בתמיכת רוב מהאופוזיציה שהעבירה את סמכויות ועדות התכנון למשרד האוצר. חוק הקמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ביוזמת משרד האוצר, שמטרתה לקדם פרויקטים בערים אשר יהיו כפופים למשרד השיכון אשר יוכל לאתר אזורים עירוניים, להכריזם כשטחים לפינוי בינוי, ולהמליץ לרשות מקרקעי ישראל להקצות קרקעות למיזמים אלה לשם הגדלת שטחם. חוק פטור ממס רכישה בבניית דירות להשכרה, שיזמו חברי מפלגת העבודה  היה אמור לתגמל יזמים שיגדילו את ההיצע לדירות להשכרה המותנות לתקופות ארוכות, בסופו של דבר נפל בעקבות התנגדות הקואליציה. ולבסוף הגדלת מס הרכישה אשר מגדיל את המס על רוכשי דירה שנייה ושלישית כדי למנוע ממשקיעים להשתלט על השוק, אשר עלתה ביוזמת הממשלה ונתמכה ע"י האופוזיציה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האופוזיציה משאירה את הבמה לממשלה כדי להוכיח לציבור שזו לא מסוגלת להתמודד עם המשבר
עוד מסבירים משקיפי המשמר האזרחי כי דווקא הכנסת הקודמת הייתה פעילה וערנית יותר למשבר הדיור והח"כים יזמו וקידמו הצעות בנושאים כמו דיור ציבורי, דיור בר השגה, שימוש בשטחים עירוניים לפתרון בעיות דיור וקידום בניית דירות קטנות. נדמה כי כיום האופוזיציה השאירה את הבמה לשר האוצר כחלון להתמודד עם משבר הדיור, בעקבות הכרזותיו הרבות, על מנת להוכיח שממשלה בראשותו של בנימין נתניהו לא באמת מסוגלת להתמודד עם משבר הדיור.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות