חפש ב:

תמ"א 38 ביוזמה פרטית

טרנד ישראלי חדש מוציא יותר ויותר דיירים אשר בוחרים להתאגד על מנת שיוכלו לקדם בעצמם תוכניות התחדשות עירונית בבניין בו הם מתגוררים במהירות וללא מתווכים.

צוות בנק נדל"ן|25.4.2016|14:10|2450 צפיות

לאחרונה נודע כי בעלי דירות בר"ג, הצליחו לקדם תוכנית עירונית לפינוי בינוי בבניין המגורים בו הם גרים ללא עזרת מתווך או יזם כלשהו. הפיכתם של תשובי ר"ג מבעלים של דירות ישנות לבעלי דירות חדשות בבנייני מגורים מפוארים נחשב לאירוע מיוחד, אך ככזה שצובר תאוצה בתקופה האחרונה ובה יותר ויותר ישראלים בוחרים לחתוך את היזם, ולפנות בעצמם לעירייה שתקדם פרויקט פינוי בינוי באזורם. כך הם יכולים לסלול את דרכם לדירה גדולה יותר, במחיר נמוך יותר ובנוסף לשפר את נראות השכונה ורמת החיים הסביבתית. אומנם מדובר בפרויקט שמצריך הרבה סבלנות והוא אינו פשוט, אבל ניתן ליישמו.

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן

רגע ההסכמה של הדיירים
הדבר הראשון והחשוב ביותר שעל התושבים לבצע הוא קודם כל קבלת ההסכמה הכוללת של הדיירים לפרויקט. בעלי דירות סרבים מהווים את מכשול העיקרי והבעייתי ביותר בכל פרויקט התחדשות או תמ"א שכן הרצון לבצע כסף לפעמים משתלט על כל אדם ומצד שני, היזמים נרתעים מלבלות בבתי משפט. לבסוף, השתדלו לייצר פרוטוקול של כל דיירי הפרויקט על מנת שתוכלו לתת תחושת ביטחון שהכל מתועד ונעשה בצורה מסודרת.



נציגות מאוזנת
בחירה של נציגות הדיירים היא השלב הבא באיחוד הדיירים לקראת הפרויקט. חשבו לוודא שתהליך הבחירה נעשה באישור כל הדיירים בפרויקט ומועמדים נחשבים לנציגים נמרצים שדעתם מקובלת על רוב השכנים. בצד זאת, עדיף לקבוע מראש כי הנציגות תפעל בשקיפות, תוך מסירת מידע מלא לבעלי דירות ותמנע מלשתף פעולה עם יזמים אשר יש להם קירבה משפחתית עם הנציגים.

לעמוד הפרויקט אמיר 14 בר"ג באתר BankNadlan לחצו כאן

בחירת אנשי המקצוע
כשם שבוחרים את הנציגים, הדבר הבא שעל הקבוצה לבחור הם אנשי המקצוע שילוו אותם לכל אורך הפרויקט. מדובר באדריכל, עו"ד ושמאי אשר יוכלו לתת לקבוצת את הדיירים את הידע מניסיונם וייצגו את שאיפותם הבלעדיות אל מול היזמים. מומלץ להוסיף את אנשי המקצוע עוד בשלב איחוד הדיירים על מנת שאלה יכירו את הנפשות אשר אחראיות לפרויקט שלהם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

גיבוש הצעה
לאחר שאיחדתם בין חברי הפרויקט, הדיירים ובעלי המקצוע, עליכם לגבש הצעת מינימום שתבוא לאחר בדיקה ראשונית של זכויות הבנייה שניתנות בדרך כלל באזור. היא תהווה את המינימום המבוקש על ידיכם מהיזמים. בשביל להציג הצעה ראויה, רצוי לאסוף נתונים רבים ככל שניתן ולהיעזר באנשי המקצוע ולברר בעירייה מהן זכויות הבנייה בחלקה. על בסיס נתונים אלה תוכלו לגבש הצעה לצורך עריכת מכרז בין יזמים.

לעמוד הפרויקט אשכול 6 ברעננה באתר BankNadlan לחצו כאן

מכרז בין יזמים
לפני שאתם עומדים מול היזמים במכרז, מומלץ לבדוק האם בעלי בניינים סמוכים מעוניינים אף הם בתוכנית תמ"א 38 או פינוי ובינוי, מפני שככל ששטח החלקה גדול יותר, יזמים רבים ומבוססים יותר יהיו מעוניינים להתקשר עמכם. איחוד מספר בניינים לפרויקט יכול לשנות את התמונה לחלוטין, שכן הפרויקט הופך להיות בעל היתכנות כלכלית גבוהה יותר, במיוחד בפריפריה בה קשה לשכנע יזמים. לאחר גיבוש הצעת המחיר, שלחו ליזמים, באמצעות עו"ד, את הצעת המינימום ובקשו מהם להציע הצעות לבניית הפרויקט ומרגע זה תוכלו לברר את התקדמות המכרז ע"י העו"ד מטעמכם  אשר יוכל לנהל משא ומתן בין היזמים השונים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות