חפש ב:

כיצד לוודא שקבוצת הרכישה שלכם בטוחה

פרשת ענבל חשפה את הבעייתיות שבקנייה דרך קבוצות רכישה. אולם לא מדובר בסוף העולם, כמו בכל עסקת נדל"ן מול קבלן יזם או קבוצת רכישה, ישנם כמה כללים קבועים מראש שעליכם לבצע.

צוות בנק נדל"ן|21.4.2016|13:45|1500 צפיות

פרשת ענבל אור העלתה את סוגיית קבוצות הרכישה ואי הוודאות העלולה לשרור עד לקבלת המפתח לדירה. חשוב לציין כי קבוצות רכישה רבות צלחו והצליחו בהשקעתן, אך צריך להכיר את לוח זמנים לקבלת המפתח ומחיר סופי של הדירה. ההבדל בין קבלן רשום למארגני קבוצת רכישה הוא שקבלן חייב לנהוג לפי חוק מכר דירות, לעמוד במחיר שסוכם ולהעניק פיצויים על איחור במסירת הדירה, דבר שלא חל על מארגני קבוצות רכישה. אך אין זה אומר שעליכם להתרחק מקבוצות הרכישה כמו מאש, אלא רק להכין את עצמכם כראוי לעסקה מסוג זה ולדעת כיצד להגן על עצמכם, כמו בכל עסקת נדל"ן.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



מקצועיות 
רצוי שהמארגן יגיע מתחום מקצועי כמו נדל"ן, מהנדס בניין, משפטים וכדומה. המארגן יפעל כשליח של אנשי הקבוצה ומימוש הזכויותיהם עד למסירת הנכס. התעקשו לחתום על הסכם שבין המארגן למשתתפים שתהווה קניית השליחות כמשמע בסעיף 3 לחוק השליחות. כך המארגן יחויב לאחריות כל המשתתפים לניהול ופיקוח עליון לפרויקט עד למסירות.

הבטחת כספים 
דאגו שכספי התמורה יינתנו למארגן לפי קצב ההתקדמות בפרויקט ושיקים עתידיים יימסרו רק אצל נאמן עו"ד. כספי רכישה ושוטף יישמרו בחשבון נאמנות על שם כל רוכש והעברת כספים לפי חוזי רכישה. כך תוכלולהפריד בין הפרויקטים השונים והרוכשים השונים. במידה ואתם רוכשים קרקע, דאגו שתשלום בגין רכישת הקרקע יעשה רק באמצעות הנאמן וכנגד בטוחות כגון הערת אזהרה או משכנתה.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

אישור ופיקוח 
באחריות המארגן לאשר מול בנק מלווה מסגרת אשראי מלאה בגין כלל העלויות לפי דוח "0" מאושר. בקבוצות הכוללות למעלה מ- 50 חברים, יש להבטיח את ניהול החשבונות בפיקוח של רו"ח.

גמישות
הוסיפו סעיף בו חברי הקבוצה יוכלו בכל עת להחליף את שירותי הניהול והפיקוח בחברה אחרת ויתרת התמורה בגין שירותי הניהול תקוזז מהמארגן. 

קצב תשלומים
הוסיפו דרישה כי סכום הארגון לא יעלה על 10% מערך הקרקע. התמורה מעבר ל- 10% מערך הקרקע, תינתן ביחס לשירותי הניהול ובמקביל לקצב התקדמות הפרויקט. במידה ואתם בקבוצה ללא ליווי, בקשו שהתשלום יועבר עם מתן צו תחילת עבודה לקבלן הראשי ויתרת הכסף תינתן במסירת הדירה.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLV באתר BankNadlan לחצו כאן

גיבוש הקבוצה
גיבוש הקבוצה הסופית נדרש להיוץ עד 120 ימים מהחתימה. ביטול השתתפות בקבוצה תחייב השבת כספים תוך 14 ימי עסקים. בנוסף חברי הקבוצה יהיו רשאים לבטל את הצטרפותם ולקבל את כספם חזרה במידה והמארגן לא הצליח לגבש קבוצה סופית בתוך 4 חודשים מהצטרפות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

סיום פרויקט
בקשו לקבוע מועד מוגדר לסיום הפרויקט ומסירות בתוספת של תקופת איחור של עד חודשיים. במידה והפרוייקט ימשיךל להתעכב על המארגן יידרש להשיב 2% מדמי הארגון בגין כל חודש שחלף. כדי למנוע מאבקים בעתיד, בקשו מהמארגן ערבות אישית לעניין. כמו-כן, אם ישנה חרגיה של מעל ל-5% בתוספת למחיר הדירה נסו לקבוע שעל המארגן להשתתף בעלויות החריגות.

מניעת "פירמידה"
מניעת פרימדה הוא מושג בו מכריזים למעשה כי כל הכספים בחשבונות נאמנות בהם הרוכשים הם הנהנים, הכספים ישמשו לרכישת הקרקע ומימוש הזכויות בלבד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות