חפש ב:

האם בנייה בפריפייה תפתור את משבר הדיור?

שר האוצר וממשלת ישראל מצהירים בגאווה כיצד הם בנוים דירות באזורי הפריפרייה וכיצד נבנות היום בישראל כ-100 אלף דירות חדשות. אך האם הפריפרריה זקוקה לדירות או לתעסוקה? והאם כבר שכחנו שמשבר הדיור נמצא באזור המרכז בלבד?

צוות בנק נדל"ן|20.4.2016|12:18|1756 צפיות

בממשלת ישראל ובמשרד האוצר ממשיכים לקדם את תוכנית המחיר למשתכן ונראה ששהדבר הופך להיות תוכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון. בהכרזותיו כבר מסבירים לנו כי בישראל נבנות כיום 100,000 דירות חדשות, ומחיר למשתכן תציג לאזרחי ישראל כ-70 אלף דירות חדשות במחירים מוזלים. אבל מאחורי המספרים הללו יש מציאות אחרת, וחשוב לדעת כי נבנות היום 100,000 דירות בישראל כי זמן הבנייה הממוצע הוא שנתיים וחצי לבניין מגורים וש-70 אלף הדירות במחיר למשתכן שייבנו במשך השנים יהיו רק 15 אחוזים מכלל העסקאות בשוק הנדל"ן.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הבטחות השווא של מחיר למשתכן
בתוכנית המחיר למשתכן יש רצון טוב של שר האוצר משה כחלון לנסות להוריד את מחירי הדיור בצורה מידית, אך הצהרות הענק של מחיר למשתכן הן גורם מתעתע. בזמן ששר האוצר מצהיר על הורדת מחירים המתרחשת כאן ועכשיו, הסיכויים של הזכאות לזכות בדירה שכזו הם נמוכים מאוד ובין היתר שאר אוכלוסיית ישראל אשר אינה נכללת באחוז הזכאים, לא תוכל לרכוש דירה בעזרת ההנחות הללו ותישאר להתמודד עם משבר הדיור. 

לעמוד הפרויקט הורוביץ' TLVבאתר BankNadlan לחצו כאן

הצפת דירות בפריפרייה תביא לנפילת מחירים ולא תשנה דבר במרכז
בזמן שהתוכנית מחיר למשתכן מציע מכרזים רבים ברחבי הארץ, נדמה כי הציבור בישראל והממשלה עצמה שכחה שמשבר הדיור האמיתי לא קיים בדימונה, עפולה וצפת, אל בר"ג, ת"א פ"ת ושאר ערי גוש דן. בנייה מאסיבית של דירות במחיר למשתכן באזורי הפריפרייה לא תוזיל את מחירי הדירות במרכז שכן לא רק הורדת מחירים תגרום לישראלים לנהור לפריפרייה אלא מקומות עבודה ופיתוח עסקי ומסחרי וזה מה שבאמת חסר לאזורי הפריפרייה בישראל. במקום מחיר למשתכן לנדל"ן מגורים ממשלת ישראל צריכה לפתח תוכנית למשתכן למרכזי מסחר ותעסוקה שישמכו דרך השוק החופשי תושבים לעבור לגור בפריפרייה תחת הבטחה לתעסוקה ואיכות חיים טובה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מחסור עצום בכוח אדם בענף הבנייה
משבר הדיור האמיתי של מדינת ישראל נמצא במרכז ושם צריכה הממשלה לפעול במלוא המרץ. פינוי בסיסי צה"ל מהרכז הוא דבר מבורך וכך גם הבדיקה לאפשרות תוכנית הבנייה המוקדמת שבודק כיום שר השיכון יואב גלנט אך הפיתרון האמיתי נמצא בתופסת כוח אדם משמעותית בעובדים זרים. רק לפני 20 שנה, בשנות ה-90, עבוד בישראל כ-120,000 עובדים זרים - 100,000 פלסטינאים ו-20,000 עובדים מהמזרח, בנוסף ל-45 אלף העובדים היהודים ואילו כיום ישנם רק כ-45 אלף עובדים פלסטינאים ו-7,000 עובדים זרים מהמזרח בנוסף למספר עובדים יהודים שלא גדל. המשבר החמור הזה בכוח האדם מעכב את הבנייה ומוביל לתוצאה שהיום במרכז צריך 30 חודשי עבודה כדי לבנות בניין בישראל.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

לסיכום, ממשלת ישראל הנוכחית מנסה למצוא פתרונות מידיים כדי לרצות את קהל הבוחרים שלה אך הפיתרון האמיתי נמצא בוויתורים מול הממשל הסיני, שמוכן לאשר תוספת של 20,000 עובדים זרים בתנאי שלא יעבדו מעבר לגבולות הקו הירוק, ותוספת לכוח האדם הארגוני שיוכל לזרז את הביורוקרטיה הישראלית. כמו-כן, מדינת ישראל צריכה לפעול להוספת דירות באזור המרכז ולא בפריפרייה ולפעול להוספת מקומות תעסוקה ומסחר באזורי הפריפרייה מנגד שימשכו תושבים חדשים דרך השוק החופשי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות