חפש ב:

משבר ראשון בתוכנית המחיר למשתכן?

ניציג בנק הפועלים מסרבים לאשר את המימון הנדרש כדי להוציא לדרך את פרויקט מחיר למשתכן בעפולה. אנשי משרד האוצר פנו למזרחי טפחות ובנק לאומי.

צוות בנק נדל"ן|20.4.2016|10:36|1540 צפיות

הפרויקט הראשון של תוכנית הדגל של שר האוצר, מחיר למשתכן, היה אמור לצאת לדרך אך כעת, ישנו עיכוב מימוני שכן אנשי בנק הפועלים מסרבים לאשר את מימון המשכנתא אותה אמורים לקבל זוכי ההגרלה. הסיבות מתחלקות בין חוסר הוודאות שמאפיינת את זוכי ההגרלה והאם הם מסוגלים לעמוד גם בהחזר המשכנתא לאחר ההנחה ובשל העובדה שהקבלן אשר ממונה על בניית הפרויקט אינו בעל ניסיון רב בענף הבנייה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



הבנקים מסרבים להיות מממנים בודדים בכל פרויקט ופרויקט
נציגי הבנקים, מזרחי טפחות ובנק לאומי אישרו לאחרונה כי אנשי משרד האוצר פנו אליהם על מנת שאלה יצטרפו למימון הפרויקט יחד עם בנק הפועלים וכך יוכלו לאשר את הקצאת המימון הדרושה על מנת להתחיל את הבנייה כמה שיותר מהר. לצערם של אנשי משרד האוצר הבעיה שמתרחשת בימים אלה בעפולה, קוראת גם בפרויקט המחיר למשתכן בלוד שם בנק לאומי הוא הוא הממן של הפרויקט, אך בזמן שאנשי האוצר מאשרים כי הבנק אישר מימון הפרויקט, ניציגיו מסרבים להודות בכך.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

כל קבלן יידרש להציג ערבות כדי לזכות בפרויקט
במשרד האוצר כבר מנסים להרגיע את הציבור ומסבירים כי הם בטוחים שבכל פרויקט ופרויקט בתוכנית המחיר למשתכן, יצטרפו בנקים אשר יממנו את הקבלנים אשר יזכו במכרז וגם את זוכי ההגרלות אשר זקוקים לאישור המשכנתא. באוצר מבטיחים ומצהירים כי כל קבלן אשר ייזכה במכרז יחוייב להעניק ערבות לפי חוק המכר על מנת להבטיח את ההשקעה שיאלצו לתת הרוכשים והבנקים, כולל גם על הקבלנים שכבר זכו במכרזים בעפולה ובלוד.

לעמוד הפרויקט הורוביץ' תל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן

הבנקים חוששים שמחיר הדירות יעלה ויחד עם כך המשכנתאות יישתנו
מצד הבנקים ממשיכים לעכב את תהליך הפרויקט ומסבירים זאת משום שהפרויקטים נחשבים "מסוכנים" כשמדובר בקבלנים ללא ניסיון עשיר וככזה שהבנק לא מכיר את ההיסטוריה הבנקאית שלו והאם הוא באמת מסוגל להתחייב מבחינה כספית לפרויקט בסדר גודל שכזה. עוד הם מוסיפים כי הפרויקטים הללו עלולים להתייקר ובזמן שמרד האוצר מבטיח כעת שתשלומים נוספים לא יכולו על חשבון הרוכשים, מישהו יאלץ לשלם את ההחזר ולכן הם חוששים לאשר את המשכנתאות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ניתן להבין כי במשרד האוצר לא מרוצים מההצרות הללו ובינתיים ממשיכים להצהיר כי מחיר הדירות לא יישתנה וטוענים כי סרובם של הבנקים לשתף פעולה עם תוכנית המחיר למשתכן היא נקמה פוליטית במשה כחלון בשל חוק הגבלת שכר הבכירים בבנקים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות