חפש ב:

כיצד מתמודדים עם מחסור כוח האדם בשוק הנדל"ן?

המחסור המתמיד בכוח אדם בענף הנדל"ן הוא חלק עיקרי בעיכובי מסירה אשר תורמים להמשך העלייה במחירי הדיור. אז מדוע כך הדבר בישראל ולמה הממשלה לא מצליחה למלא את המחסור?

צוות בנק נדל"ן|14.4.2016|10:52|2386 צפיות

אחד המחסומים הגדולים ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי הוא המחסור בכוח אדם איכותי בענף הבנייה אשר גורם למשך הבנייה להתארך עד מעבר לזמנים היגיוניים וכך מעלה את ערך הדירה בשל חוסר מתמיד בהיצע. כדי להבין עד כמה חמור הענף בישראל, אפשר להביט בנתוני הלמ"ס המראים שמשך בנייה של דירה בישראל עומד על 27 חודשים(!), וזאת לעומת 10 חודשים בלבד לבניית דירה בסין, 15 חודשים בארצות הברית  או אפילו 21 חודשים בקנדה. כאשר פונים למשך הבנייה במרכז, היכן שמשבר הדיור נמצא במצב הקשה ביותר, הנתונים עולים עד ל-30 חודשים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



7,000 פועלים זרים בענף הבנייה מול 20,000 פועלים זרים בענף החקלאות
אז מדוע המצב בישראל חמור כל-כך? ובכן, כשמסתכלים על קצב הבנייה הסיני הפתרון הוא פשוט. כוח אדם רב ואיכותי. בסין על כל בניין עובדים כ-1,000 פועלים כך שניתן לבנות קומה שלמה בשבוע. אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר לזמן הבנייה האיטי בישראל הוא המחסור החמור בכוח אדם מיומן. נכון לספטמבר 2015 עובדים בישראל רק 7,010 עובדים זרים בענף הבנייה, לעומת 21,618 עובדים זרים בהיתר בענף החקלאות. לסין אין אינטרס אמיתי לשלוח עובדים לסין ולכן ממשלת ישראל צריכה לפעול ולשלם את הסכום הנדרש כדי להביא את עובדים הסינים כמה שיותר מהר.

לעמוד הפרויקט מגדלי הורוביץ בפתח תקווה באתר BankNadlan לחצו כאן

בגל העלייה של שנות ה-90 עבדו בישראל כ-115,000 עובדים זרים והיום רק כ-50,000
רוב העובדים הזרים שזוכים לעבוד בישראל הם עובדים מהרשות הפלסטינית וכמות הפועלים הזו אינה חסינה בתקופות ביטחוניות קשות, כמו זו שאנו חווים היום בישראל. כל יום בעייתי מבחינה ביטחונית מעכב עובדים זרים מלהגיע לארץ וכך מתעכבת הבנייה והקבלנים צריכים להתמודד עם אי-עמידה בזמנים והקנסות הנגררים איתם. כשבוחנים את שנות ה-90 וגל העלייה העצום שפקד את ישראל נשאלת השאלה כיצד הממשלה ידעה להתמודד עם הביקוש הרב לדירות חדשות? התשובה לכך היא שוב בכמות כוח האדם. בשנות ה-90 מחסת העובדים הזרים עמדה על 15,000 איש ורובם היו עובדים מיומנים שהגיעו לסין ובנוסף לכך, ממשלת ישראל הייתה מאשרת כניסה של כ-100 עובדים פלסטינים. כיום המספרים עומדים על 7,000 עובדים זרים ו-40 אלף עובדים פלסטינים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אין פתרונות קסם ומבצעים להורדת מחירי הדיור
ממשלת ישראל מנסה להתמודד להיום עם המשבר בכל מיני מבצעים והנחות המחיר למשתכן שמוזילים את הדירות בכ-200 אלף ש"ח אבל הפיתרון העיקרי של השרים זריך להתמקד בהבאה של עובדים זרים מיומנים. כדי לעמוד בדרישות שממשלת ישראל מנסה לעמוד, צריך לאשר כניסה של 25 אלף עובדים זרים לפחות ואין שום פתרון קסם אחר שיוכל לספק קצב בנייה מהיר יותר אשר יוזיל את העלויות. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות