חפש ב:

מחירי הקרקע תל אביב ממשיכים לעלות בגלל משרד האוצר

במשרד האוצר ממשיכים לדחוף את מחירי הקרקע מעלה עם שיווקים ומכרזים שבסופו של דבר יעלו את מחירי הקרקעות גם בשאר אזורי הארץ.

צוות בנק נדל"ן|13.4.2016|12:34|2168 צפיות

לפני שזכה למינוי שר האוצר, משה כחלון הי  מסביר כיצד הממשלה היא זו שמעלה את מחירי הדיור בשל העלאת מחירי הקרקעות אשר משווקים דרכה. כך לדוגמא המחירים שנקבעים ע"י שמאי רשות מקרקעי ישראל עבור מגרשים שמשווקים לאחר מכן ליזמים, ולמעשה מהווים את מחיר המינימום עבור אותם מגרשים, מתחילים מהמחיר אותו שילמו עבור מגרש סמוך למתחם. כחלון טען כי ישנה את המציאות באמצעות הכנת תוכנית מחיר למשתכן, אך בחלק מהקרקעות באזורי הביקוש, המדיניות הישנה של שיווק הקרקעות שוכללה על מנת למקסם את הרווח שמקבלת המדינה על הקרקע. 

לעמוד פרויקטים בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן



עלייה של כ-600 מיליון ש"ח במחירי המגרשים
מתחם רשות השידור בשרונה הוא דוגמא לכך שכן במכרז האחרון שפורסם לאותה הקרקע במתחם שרונה בתל אביב הוסיפה רשות מקרקעי ישראל הליך בו מגישי ההצעות הגבוהות במכרז הרגיל התבקשו להתחרות שוב על הקרקע בהליך הדומה למכירה פומבית וכך במכרז כנרית הציב השמאי, מטעם רשות מקרקעי ישראל, מחיר מינימום עבור המתחם של 753 מיליון ש"ח. ההצעה הזוכה במכרז נקבעה על 821 מיליון ש"ח אך לאחר הכנסת השיטה החדשה, ההצעה שזכתה עמד על כ-1.06 מיליארד ש"ח. את עליית המחירים אפשר לראות כשמתבוננים בפרויקט מגדלי גינדי, אשר ממוקמים באותו המתחם וניתן לבנות מספר דומה של דירות ושטחי מסחר ומשרדים, כשעל המגרש ההוא שולמו, 436 מיליון ש"ח בלבד.

לעמוד הפרויקט אדמה מול הים באתר BankNadlan לחצו כאן

האוצר משתמש בכספים לחיזוק הפריפריה אך על חשבונם של מי?
את הסכומים הללו משרד האוצר רואה כהזדמנות לכסף זמין שיאפשר לו להזרים מיליארדי שקלים לפרויקטים אחרים, אך ראייה זו מתעלמת מהעלייה הצפויה של מחירי הדירות בפרויקטים אלו, שצפויים להימכר ב־60–50 אלף ש"ח למ"ר יותר ממחירי הדירות ביתר העיר. יתר על כן, כשמחירי הנדל"ן עובדים בשיטת המעגלים, והמחירים עולים בת"א, המחירים עולים גם בערים השכנות ומשם הלאה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

קבוצות הרכישה הן היחידות שיש להן סיכוי לזכות בפרויקטים הללו
מבחינת ממשלת ישראל העריכו כי מי הזוכים במכרזים הללו יהיו קבוצות רכישה, שכביכול מסוגלות להוזיל עלויות וכך אכן קרה משום שהמחירים הגבוהים הרחיקו את רוב היזמים, שחששו שלא יוכלו לקבל ליווי בנקאי לפרויקטים שמחירי הקרקע בהם מסכנים את שיעורי הרווח לעומתם בקבוצות הרכישה מארגני הקבוצות משיגים את הרווח שלהם כבר בשלב רכישת הקרקע. אך כיום כולנו מכירים את התרסקות קבוצת הרכישה של ענבל אור והסיכונים הגלומים בחברות הללו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות