חפש ב:

מי ייפקח על החברות הזרות שיצטרפו בקרוב למעגל הדיור בישראל

מנכ"לים רבים בחברות הבנייה מתנגדים למהלך המתגבש במשרד האוצר שיאפשר כניסת חברות בנייה זרות, אשר אמורות להוסיף תחרות למשק בטענה שלא יהיה עליהם פיקוח. האם לטענות יש בסיס?

אורון איצקוביץ'|25.8.2015|17:10|1033 צפיות
חברות בנייה רבות מתלוננות כבר שנים על מחסור בכוח אדם המעכב את התקדמות הבנייה ודורשים לייבא עובדים זרים נוספים מסין. אך עכשיו, אותם קבלנים טוענים למחדל שעלול להתרחש אם תכנית המדינה להבאת חברות בנייה זרות תתממש. 


האם הכסף של החברות הזרות יוזילו את מחירי הדירות בארץ?

ממשלת  ישראל מנסה לבצע מהלך שאמור לפתח את תעשיית הבנייה בארץ אל מול זעקות שבר של חברות הבנייה. הממשלה פועלת לפי פרויקטים שהסתיימו לאחרונה, כגון מנהרות הכרמל והרכבת הקלה בירושלים, ומקווה להשיג את אותה הצלחה, כשמנגד טוענים הקבלנים וחברות הבנייה הישראליות למשבר בתחום התעסוקה. טענת הקבלנים מתבססת על העובדה שחברות הבנייה הישראליות משלמות לעובדי בנייה רבים (בינהם אינסטלטורים, אנשי חשמל, שמאים וכו') ומשתמשות בשירותים שלהם במהלך הפרויקטים. לטענתם, חברות הבניה הזרות ישתמשו באנשי השירות שלהם ולמעשה ישראל תשפר את האבטלה במדינות זרות לעומת עצמאים ישראלים שייפגעו.

לעמוד דירות חדשות מקבלנים באתר Banknadlan לחצו כאן

מנגד, טוענת הממשלה שבמקרים רבים משתמשת הממשלה בחברות זרות לבנייה של פרויקטים מיוחדים ולכן אין סיבה שאותם חברות לא יוכלו להשתמש בניסיונם לשיפור התחרות בתחום הדיור והוזלת מחירים. הבעייתיות של טענה זו, היא שעיקר העיכוב בארץ הוא לא בגלל חוסר בחברות בנייה אלא בעיכוב ביורוקרטי ומיסים גבוהים שמעלים את ערך הדירה. אך גם הקבלנים עצמן בונים מלכתחילה דירות גדולות מעבר לצורך האמיתי של האזרח וגם זה, מעלה את מחירי הדירות.


מי באמת "ייפגע" מכניסת החברות הזרות? הקבלנים או הצרכנים הישראלים

בנושא הפיקוח, חברות הבנייה מאיימות שמדינת ישראל לא תוכל לפקח על חברות הבנייה ולערוב לטיב איכותן, אך כידוע לכולנו המרפסות הנופלות היו שייכות לחברה ישראלית וכנראה שהדרך היחידה לדעת עם התכנית באמת תצליח להוזיל את מחיר הדירות, היא ליישם אותם לזמן מוגבל ולראות אם השוק ייחל לנוע למחירים הנוחים לאדם הממוצע.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות