חפש ב:

מס הרכישה עולה

שר האוצר, משה כחלון, מתכנן להעלות את מס הרכישה. האם כך ירדו מחירי הנדל"ן?

צוות בנק נדל"ן|12.4.2016|11:21|2439 צפיות

מס הרכישה עבר גדילה משמעותית מאוד בשנים האחרונות מ-3.5 אחוזים בשנת 2013 ל-8 אחוזים בשנת 2015 ונתונים, שפורסמו ע"י משרד האוצר, עולה כי למעשה, העלאת מס הרכישה על דירות נוספות, הביאה בעצם לתוספת גבייה כוללת של 430 מיליון ש"ח בשנה לקופת המדינה, בין השנים 2008-2014, ובשיכלול כל השנים מדובר ב-2.5 מיליארד ש"ח ולמעשה הפך להכנסה העיקרית שמדינת ישראל מרוויחה משוק הנדל"ן.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



עוד מס כבד על הזוגות הצעירים
התוצאות של העלאת מס הרכישה נוגעת בעיקר בכיסם של הזוגות צעירים. אלה שמתקשים בחיי היומיום ועתה יאלצו להתמודד עם מס שרק ממשיך לעלות ויפגע בעיקר באלה שמבקשים לגור באזור המרכז בשל אילוצי עבודה. בנוסף, כעת התקנות משתנות ודורשות מזוג אשר חתם על הסכם ממון, כאשר לכל אחד מן בני הזוג יש נכס משלו, לשלם מס רכישה עבור שני הנכסים ע"י שני בני הזוג.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

ניסיון של משרד האוצר למנוע רכישות כפולות כדי להגדיל את היצע הדירות עוד השנה
מאנשי משרד האוצר ניתן להבין כי המטרה היא לייצר היצע גדול יותר של דירות כבר עכשיו ולנסות למנוע מזוגות בעלי אמצעים גדולים יותר לרכוש יותר מדירה אחת וכך להרוויח דירה להשקעה שנרכשת ללא תשלומי מס, אך אם זאת, נטל מס כבד וחקיקת מס מואצת מהווה גזל של ממש מאזרחי ישראל, שגם ככה נאלצים להתמודד עם יוקר המחייה, כך שמכאן הדרך להוזלת מחירים היא לא דרך העלאת מיסים. ישנו ניסיון לייצר היצע עוד השנה על מנת לרשום הישג מול המשבר, אך זהו בלתי אפשרי. זו לא הדרך לשלוט על השוק החופשי ע"י כוחניות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

3 דרכים מוכחות להורדת מחירי הדיור
כל הפתרונות שמציגים במשרד האוצר הן פתרונות סרק לבעיה האמיתית. היצע מול ביקוש, בעיקר באזור המרכז. הדרך היחידה להורדת מחירי הדיור וזירוז הבנייה היא רק ע"י הבאת אלפי עובדים זרים מקצועיים מסין וקבלת הדרישה הסינית שאותם עובדים לא יעבדו מעבר לקו הירוק. בנוסף, מדינת ישראל חייבת להגדיל את תקציבי הוועדות ולהעסיק פקחים ופקידים נוספים אשר יוכלו לזרז את התהליך הביורוקרתי. לבסוף, ייתכן ומדינת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לחומרי הגלם שהפכו לברירת המחדל בישראל ולנסות למצוא פתרון אחר מלבד הבטון שמייקר ומאט את הבנייה (לצורך השוואה את מגדל האמפייר סטייט בנו ב-14 חודשים בלבד בזכות חומרי גלם שהתבססו בעיקר על עץ וברזל).

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות