חפש ב:

שטח חופי ישראל יוקטן

רק לפני שנה, שר האוצר משה כחלון עוד כינה את נכסי הנדל"ן הגדולים שקרובים לחוף "מפלצות שהרסו את נוף הילדות" והשבוע הורכזה תוכנית תמ"א המאשר בנייה עד 100 מטר מחופי הים התיכון.

צוות בנק נדל"ן|7.4.2016|14:13|3523 צפיות

רק לפני שנה, שר האוצר משה כחלון עוד כינה את נכסי הנדל"ן הגדולים שקרובים לחוף "מפלצות שהרסו את נוף הילדות" והשבוע הכריזו במועצה הארצית לתכנון ובנייה, הנמצאת תחת אמתחתו של משרד האוצר, על אישור פרק החופים בתוכנית תמ"א 1, שלמעשה מבטלת את חוק החופים משנת 2004 ותוכנית תמ"א 13 שהגנה על חופי ישראל. ניתן לציין שהארגונים הירוקים כבר מתכוננים לערער על ההחלטה ולנסות למנוע את הפיכת חופי ישראל לעוד גושי בטון.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



אושרה התוכנית שתקטין את שטח החופים
אנשי החברה להגנת הטבע הכריזו כי "הממשלה הנוכחית ובראשה שר האוצר הפקיעו מהציבור את שטחי החופים לטובת יזמי נדל"ן". תוכנית עוסקת ב-13 אלף דונם של שטחים פתוחים, בין-עירוניים ועירוניים, בקרבת חופי הים התיכון, אשר מיועדים לטובת בנייה של בתי מלון וכפרי נופש, סיום בנייה של אתרים קיימים והקמת מתקני תשתיות. תמ"א 1 נועדה על מנת לתאם מאות תוכניות מתאר שאושרו לאורך עשרות שנים וליצור תוכנית מתאר אחת. לכן, ביטלה, בין היתר, את התוכנית הנוגעת להגנת החופים. החברה להגנת הסביבה טוענת כי במסגרת פרק החופים בתמ"א 1 תוסר ההגנה על למעלה מ-13 אלף דונם של שטחי חוף מעכו ועד אשדוד.

לעמוד הפרויקט זכות לקרקע באשדוד באתר BankNadlan לחצו כאן

אנשי משרד האוצר כופרים בטענות
אנשי משרד האוצר טוענים מנגד כי פרק החופים מבחין בין שני סוגי חוף. חוף עירוני וחוף פתוח, ואוסר על בנייה בתחום 100 מטרים, מלבד לשימושים ציבוריים כגון סככות צל, סוכות מצילים, שירותים ציבוריים ומתלתחות, קיוסקים והנגשה לבעלי מוגבלויות. כ-70 אלף דונם בעורף החופים סומנו כ"מכלול חוף" ויעודם החדש יוכשר לחקלאות ובנייה של בריכות דגים ושטחים פתוחים טבעיים. אנשי האוצר מוסיפים ואומרים כי התוכנית תמ"א 1 תדאג לאיזון ראוי בין צרכי הפיתוח לעומת צרכי השימור של הסביבה החופית.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

סעיפים קטנים שעלולים לגרום לתוצאה שבעתיד לא יהיה ניתן לתקן
כדי להבין את התנגדות הארגונים הירוקים ניתן רק לקרוא את סעיפיף 10 בתוכנית החדשה בו נכתב כי "ניתן לאשר בתחום חוף הים ובמכלול חוף, תוכנית לקווי תשתית, למתקני תשתית, למתקנים הנדסיים הנדרשים לקרבת הים ולהרחבת דרכים, תוך מיזעור הפגיעה בפעילות החופית ובמעבר הנופשים בחוף. התוכנית תבטיח מזעור הפגיעה הסביבתית בעת ההקמה ושיקום בתום העבודות." ובסעיף 13 "מוסד תכנון רשאי לאשר תכנית בתחום חוף הים" במידה התוכנית תאושר ע"י המועצה האזורית, כדי להבין שבעלי הכוח הנסתרים מהעין התיבורית יוכלו לנצל את הסעיפים הללו כדי ללהעדיף רווח כלכלי על חשבון הטבע הארצישראלי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות