חפש ב:

רכישת קרקע חקלאית להשקעה

כיצד רוכשים קרקע חקלאית? והאם זה משתלם?

אורון איצקוביץ'|25.8.2015|12:58|4284 צפיות
תחום הנדל"ן בארץ הוא מורכב ומחיל בתוכו אפשרויות רבות החל מקניית דירה להשקעה, השבחה של דירות, קניית דירות ישנות שיפוצן למכירה וגם שוק השכירויות בישראל. נוסף לתחומים המוכרים, ישנה האופציה הזולה אך מאתגרת והיא קניית קרקע חקלאית.

לעמוד מגרשים וקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן


קרקע חקלאית

הפשרה
רכישת קרקע יכולה לעתים להיות יותר מסובכת מקניית דירה משום שבקניית קרקע הקונה נחשב "הקבלן המבצע" והוא זה שצריך לעבור את כל התהליכים הביורוקרטים בעצמו כדי שיוכל לקבל את כל האישורים לרכישה ולבנייה אח"כ. חשוב לדעת שערכה של קרקע חקלאית שלא עברה הפשרה, יהיה לא רווחי אך במידה ולאחר הקנייה הקרקע תעבור הפשרה, ערכה יעלה והרוכש יוכל לייצר לעצמו רווח משמעותי. לכן, ישנה חשיבות עצומה להערכת הקרקע ע"י שמאים ועו"ד, וחישוב הזמן עד שיהיה ניתן להפשיר את הקרקע. ככל שתקבלו ייעוץ מלא יותר משמאים ועורכי דין, תוכלו לדעת במדויק את שווי ערכה ואם הפרויקט משתלם או לא.

הערכת שווי הקרקע
קניית קרקע חקלאית עוסקת בעיקר בתחזיות משום שבדרך כלל מדובר בקרקע לא מופשרת. ההשקעה היא מעין השקעה במניה מפסידה כשרוכשים עלולים להמתין כמה שנים עד שהמדינה תפשיר את הקרקע לבנייה. ולכן לבדיקות המקדימות ישנן חשיבות מכרעת. חשוב להגיע אל השטח ולבדוק אותו, לקבל מידע על מפגעים אזורים שעלולים לזהם אותו, מפעלים שעלולים להיות בסביבה ותכנונים עתידיים של המועצה או המדינה לאזור כולו (דוגמת עיר הבה"דים שמפתחת את כל אזור הדרום).

בסופו של דבר, רכישת קרקע חקלאית היא מאתגר מעניין ובמידה וכל הבדיקות הנכונות נעשות ע"י הרוכש הפוטנציאלי, ישנה הזדמנות לרווח כלכלי גדול.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות