חפש ב:

הצעת חוק חדשה בעקבות פרשיית ענבל אור

הצעת חוק חדשה תקבע כי מארגני קבוצת הרכישה יקבלו את שכרם רק לאחר מסירת הדירה.

צוות בנק נדל"ן|7.4.2016|11:18|2290 צפיות

בעקבות קריסתה של היזמית ענבל אור, אשר העלה לסדר היום הציבורי את המשבר שעובר על מאגני קבוצות רכישה בכל הארץ, חברת הכנסת נאווה בוקר מהליכוד מבקשת להוציא הצעת חוק שתקבע כי מארגני קבוצות רכישה, יקבלו את יתרת שכרם מחברי הקבוצה, רק לאחר מסירת הדירה. בנוסף אלה יתחייבו למועדי מסירת הדירה, מחירים סופיים ויחויבו במתן ערבות בנקאית.

לעמוד חברות קבלניות באתר BankNadlan לחצו כאן



האחראיות לפרויקט תוטל על מארגן הקבוצה בלבד
הצעת חוק חדשה החדשה תטיל את האחריות על מארגני קבוצות רכישה בדומה לאחריות המוטלת היום על חברות קבלניות. עפ"י ההצעה, מארגני הקבוצות יישאו באחריות כלפי חברי הקבוצה, בהתאם לחברות הקבלניות שמוכרת דירות. הצעת החוק תהווה למעשה תיקון לחוק המכר דירות. החוק כבר עבר שינויים לאחר פרשת חפציבה, כדי להגביר את ההגנה על רוכשי הדירות. אנשי משרד הבינוי והשיכון, האחראים על אכיפת חוק המכר, עדיין לא החלו לנקוט בהליך חקיקתי, אך נכון לכרגע אין דרישה לבצע שינויים בחקיקה בתחום קבוצות הרכישה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שכרו המלא של מארגן הקבוצה יינתן רק לאחר מסירת הדירה 
עפ"י המוצע בחוק, השכר של מארגני הקבוצות ישולם לפי ההתקדמות של הפרויקט, גש-20 האחוזים האחרונים בשכרם של המארגנים ישולם רק לאחר מסירת הדירה. עוד נקבע כי תנאי התחלתי לקבלת עד 10 אחוזים משכרם של המארגנים יהיה לאחר חתימת הסכם שיתוף אשר יסדיר את פעילות הקבוצה, יקבע את את מוסדות הקבוצה, אנשי הנציגות והמנהל, יישוב סכסוכים, ניהול החשבון וההתנהלות הכספית, המימון הבנקאי ועוד.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

במקרים רבים ברוכשים אינם מודעים לסיכונים
הסיבה להצעת החוק, נטענת לפי חברי הכנסת, כי קבוצות רכישה יכולות לכלול גם מאות חברים אשר אינם מודעים למכלול הסיכונים של פרויקטים ומקבלים מצגים חלקיים בלבד, הן לגבי מועד המסיר והן לגבי מחיר הדירה. כמו-כן, בתקופה האחרונה היו מקרים רבים של קונים אשר מצאו עצמם ללא הגנות וללא ליווי הולם שסיכון את הכספים שהשקיעו ברכישת הדירה. במצב הנוכחי מארגני קבוצות הרכישה נהנים מפרצה בחוק שלא מטיל עליהם אחריות כלפי הרוכשים והצעת החוק הזו תסתום את הפרצה הזו.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות