חפש ב:

עיקוב מפתיע מעכב פיתוח שכונה חדשה בבת ים

בעיריית בת-ים מביטים לשנות ה-40 בעיקבות תעלול מס מהמאה שעברה שמעכב פרויקט התחדשות עירונית גדול במתחם "מעונות ים".

צוות בנק נדל"ן|6.4.2016|11:10|2045 צפיות

כ-300 מטר מקו החוף של בת ים, שוכן לו מתחם נדל"ני, אשר נבנה בשנות ה-40 של המאה הקודמת, ונראה כיום כמשווע להתחדשות עירונית. מתחם מעונות ים, בנוי בעיקרו מבנייה של שתי קומות, מכיל 116 דירות קטנות בגודל של 30 מ"ר בממוצע, וטופס שטח רב בעל פוטנציאל הרחבה גדול מאוד בנייה לגובה. מצבם הפיזי של הנכסים מוגדר כמסוכן למגורים, ובחלקם בוצעו חיבורי גז, חשמל וצנרת בצורה בלתי חוקית, כשבנכסים אחרים ישנן תוספות בנייה לא חוקיות שרק מוסיפות לתחושת ההזנחה במקום.

לעמוד הפרויקט מגדלי טאוור בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן



פרויקט שמקודם דרך מספר גורמים אך ללא הצלחה
עיריית בת-ים, אשר פועלת לקדם פרויקטים של התחדשות העירונית, בשל חוסר מוחלט בקרקעות חדשות, גיבשה עוד בשנת 2011 מסמך עקרונות להתחדשות השכונה שיאפשר את פינוי המתחם והקמה של פרויקט חדש אשר יכלול יחידות דיור רבות ומרווחות יותר. אליה הצטרפו חברות רבות, אחת מהן היא חברת IMG, שזיהו את הפוטנציאל הכלכלי הרב הטמון במתחם, אך כולם נבלמו במחסום המס המונע כרגע כל פרויקט חדש בשכונה.

לעמוד הפרויקט דניאל 30 בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

תעלול מס משנות ה-40
הסיבה להפיכתה של מעונות ים למעין חור שחור בעיר,קשורה בעובדה כי כל הדירות הקיימות במתחם, אינן רשומות על בעלי הדירות שרכשו אותם, אלא על שם חברות בע"מ. המבנים נרשמו על שם "החברה המרכזית לשיכון ובניין בע"מ" וחברות בת שלה, שנוסדו כתעלול מס, שנכון להיום כבר אינן קיימות והמשמעות היא שבעלי הדירות מוגדרים כבעלי מניות בחברות הללו והותיר אותם כחוכרים.

לעמוד הפרויקט פרי הורייזן בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן

סבך משפטי המצריך הוצאה כספית גדולה
דבר זה מוביל את המתחם להיות לסבך משפטי לא קטן, שכן בחלק מן המקרים תקופת החכירה תמה וכעת צריך למצוא את כל בעלי זכות החכירה הקודמות, לאתר את בעלי הנכסים הקודמים ולהסדיר את חובות האגרה שכביכול חלות על החברות הללו משנת 1975, ונמצאות באחריותם של בעלי המניות. הבעיה הנוספת שמעכבת את אופי הפרויקט הוא סירובם של חלק מדיירי המתחם לאופי הבנייה שדורשים לבצע במסגרת ההתחדשות העירונית. חלקם דורשים שהבנייה תהיה כמו בעבר ולא תעבור את גובה שתי הקומות ודבר שכזה לא מקובל מבחינת היזמים שכן אין להם דרך להשיג רווח מהפרויקט.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
מעונות ים >>
צביקה שבתאי, 28/06/2016 6:35
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות