חפש ב:

מיסוי מקרקעין

מס קניית דירה הוא דבר שיכול להשפיע על מחירה ובמידה ולא תכינו את עצמכם לכך, אתם עלולים לעמוד מול מחיר שלא ציפיתם לו ולא התכוננתם אליו.

אורון איצקוביץ'|25.8.2015|11:13|2680 צפיות
מיסוי מקרקעין בישראל הוא תחום מורכב החל גם על המוכר וגם על הקונה. המוכר מתמודד מול מס שבח (בעבר עמדו גם מול מיסי מכירה) והקונה צריך לעמוד אל מול מס הרכישה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המס הוא בייעוץ עם עורך דין מומחה אשר יוכל לבצע בשבילכם את בדיקות המס ולוודא גם שאין הפתעות נוספות בחוזה או ממנהל מקרקעי ישראל. שיעור המיסים משתנה אל מול ערכו של הנכס ומול השינויים שנוצרים במדרגות המס.


חישוב מס שבח ורכישה 

מס הרכישה
מס הרכישה על דירה להשקעה עומד היום על 5 אחוזים מערכה ובמידה ומדובר בדירה מגורים, ערך המס משתנה למסלולים של שתיים ושלוש מדרגות מס. כאמור, כל זה פועל לפי ערכה של הדירה ואם הדירה הנרכשת היא היחידה שתהיה רשומה על הקונה.

לדירות חדשות באתר Bnaknadlan לחצו כאן

פטורים והטבות
זוגות צעירים יכולים לקבל הטבה במס עד פטור מלא בתנאי שזו הדירה הראשונה שהם קונים ושמחירה של הדירה עולה על 1,350,000 ש"ח. ישנם אפשרויות נוספות לקבל הטבה במס לנכים באחוזים גבוהים וכו' וניתן לבדוק זאת באתר של רשות המיסים.

עו"ד מתחום הנדל"ן
מיסוי הנדל"ן בכללותו כולל מרכיבים רבים כאשר תאלצו להתמודד עם חישובי המס הרכישה או מס השבח, התמודדות מול הרשויות בהגשת פטור או הטבות, ולכן, ברוב המקרים עדיף יהיה לקבל ייעוץ מס מעו"ד מומחה בתחום שיוכל לעזור לכם לתכנן את תשלום המס ולהגיש עררים מול המועצה והמנהל, כי במקרים מסוימים, מס גבוהה עלול לגרום לכם לוותר על הנכס מבלי שתבדקו אם אתם זכים להטבה. את תשלום המס ניתן לשלם באתר רשות המיסים או באמצעות הדואר.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות