חפש ב:

פיצול דירות. האם זה משתלם?

משבר הדיור ימשיך ללוות אותו בשנים הקרובות ואיתו דרכים חדשות שנוקטים בהם בעלי הדירות ויזמים שונים. אחת מהן היא פיצול דירה גדולה לכמה דירות קטנות.

צוות בנק נדל"ן|4.4.2016|11:14|1927 צפיות

טרנד נדל"ני שביסס את מעמדו בשנים האחרונות הוא טרנד פיצול הדירות. לקיחת דירה בינונית או גדולה, לשפצה מהיסוד ולהפוך אותה למספר דירות נפרדות שבזכותן אפשר לקבל שכירות כפולה ומשולשת. תחילה נראה כי מדובר באופציה טובה ורווחית לבעלי הדירה, אך ישנם תיקונים בחוק שעלולים להפתיע יזמים ובעלי דירות רבים אשר עלולים להכשיל את העסק.

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



האם הדבר חוקי?
כמו שידוע לרובינו משבר הדיור באזור המרכז נובע ממחוסר בהיצע לעומת הביקוש. השלב הראשון שנדרש מכל בעל דירה או יזם המעוניין לפצל דירה בבעלותו, הוא הגשת בקשה לקבלת היתרי בנייהי מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. הסיבה לכך היא כדי לבדוק שהתוכנית האדריכלית מתאימה להוראות תוכנית הבנייה העירונית. מנגד, לעיתים ישנםהתנגדויות של שכנים אשר הגישו תביעה שהצליחה להפוך דירות מפוצלות ללא חוקיות ולדרוש שהחזרת הנכס למצבו המקורי. 

לעמוד הפרויקט יחידות סטודיו באילת באתר BankNadlan לחצו כאן

עד 30 מ"ר לדירה
ההתקנה לאישור פיצול הדירות מחייבת עמידה במספר תנאים ספציפיים. שטח הדירה המיועדת יהיה עד 30 מ"ר בלבד, היזם צריך לקבל חתימות הסכמה של כ-75% מבעלי הדירות בבניין, הבקשה לפיצול חתומה ע"י כל בעלי הזכויות של הנכס, מספר הדירות שהוספו לא יגדל ביותר מ-30% מהמספר הדירות המירבי המותר, הפיצול יגובה בחוות דעת של מהנדס הוועדה. היתרון שזוכים בו אלה שקיבלו את האישור המיוחל הוא שאין צורך בהיתר בנייה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

משתלם, במידה ועומדים בקריטריונים 
אם דירתכם עומדת בקריטריונים הדרושים, מדובר בעסק משתלם בהחלט. לדוגמא, דירת שלושה חדרים בגודל של 120 מ"ר, ישנה הזקוקה לשיפוץ, ברמת גן שווה כ-1.7 מיליון ש"ח. עלות שיפוץ דירה שכזו, כולל הוספות חדרי השירותים ומקלחת נאמד על כ-150 אלף ש"ח. עתה, במקום לקבל דמי שכירות של 5,000 ש"ח, 4 דירות חדשות בגודל של 30 מ"ר מניבות כ-3,000 ש"ח ליחידה ויחדיו כ-10,000 ש"ח ותשואה שנתית של 10%.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות