חפש ב:

השפעות השינויים בתמ"א 38

רוב הישראלים מכירים את פרויקט תמ"א, שהחל כתכנית חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, בתמורה לדירות נוספות שיקומו על גג הבניין. כך הדיירים מרוויחים וגם הקבלן.

צוות בנק נדל"ן|31.3.2016|17:44|2643 צפיות

תכניות תמ"א כבר הפכו לנוף שבשיגרה בשביל האזרח הישראלי. דיירים רבים בוחרים לשתף פעולה עם תכניות שכאלו ולמצוא קבלן שיחזק את ביתם, ובנוסף גם יתקין להם מרפסת חדשה, ישפר את חזית הבניין וכך יעלה את ערך הדירה. אך כיום ישנם שינויים בחוק תמ"א 38 שהשפעתם משנה מעט את חוקי המשחק.

לעמוד הפרויקט אנדרסן 16 בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן



הסבר ראשוני על תמ"א 38
למי מכם שאינם מכירים היטב את תכנית תמ"א 38, מדובר בתכנית ממשלתית אשר מקדמת את ההיערכות לקראת היום בו ישראל תיפגע מרעידת אדמה. הסיבה לכך היא משום שישראל יושבת על קו השבר הסורי אפריקאי וישנם הסיכויים גבוהים מאוד לרעידת אדמה, בעיק בזכות שפעם ב-100, סבל חבל הארץ בו אנו חיים מרעידה שכזו. איך זה עובד? הדיירים בוחרים יחד על היזם בו הם מעוניינים שיפקח על התוכנית ומאותו רגע היזם והקבלן מקבלים היתר בנייה על הבניין  ואישורים להוספת דירות נוספות אשר ימכרו בסופו הבנייה.

לעמוד הפרויקט ויניק 38 בראשל"צ באתר BankNadlan לחצו כאן

השינויים שנוספו בתחום התמ"א בישראל
בחוק תמ"א 38, הוכנסו תיקונים שונים שמטרתם לשפר את החוק הראשון אשר היו בו תקנות לא ברורות  שהרתיעו רבים מלהיכנס לעסקה. התיקונים הינם הבהרות בנוגע לזכויות הבנייה, לבין תוכניות קודמות שהיו בנושא. בנוסף ישנו התיקון השני שמעניק היתר לפינוי בינוי, כך שניתן להרוס את הבניין כליל ולבנותו חדש. התיקונים החדשים עשו פלאים בפיתרון הבעיות הביורוקרטיות והיטיבו עם הצדדים שיכלו לקדם את התוכניות צעד נוסף קדימה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם זה משתלם?
תכניות התמ"א הינן משתלמות בהחלט לכל הנוגעים בדבר מכיוון שהאפשרויות הרבות הנפרשות מול הדיירים הן עצומות. ניתן להוסיף חנייה, מעליות, ומרפסות. למעשה מדובר בשינוי עצום ברמת החיים אשר מעלה את ערך הנכס. ישנה "סכנה" אחת שחשוב להתייחס אליה בפרויקט שכזה ומדובר בתשתיות השכונה. אלה לעיתים קרובות לא משתנות בהתאמה לכמות הדיירים שגדלה ולכן בפרויקטים כאלה יש חשיבות מכרעת להוספת החניות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות