חפש ב:

מהי בנייה קלה?

מושג הבנייה הקלה נכנס לחיי הישראלים רק בשנים האחרונות. אז איך הגענו מפרויקטים בהולנד לשכונת הסטודנטים בלוד? ובמה בדיוק מדובר.

אורון איצקוביץ'|25.8.2015|10:23|2222 צפיות
הבניה הקלה החלה בארצות רבות שנבנו בעריהן בתים מעץ. הבעיה נוצרה כשבתים אלה היו פגיעים לשרפות, שיפוצים תכופים ומחירן היה גבוה עקב השכר שהיה צריך לשלם מהפועל ועד הקבלן המבצע. בעקבות כך, החלו לחשוב על פתרונות אפשריים לבנייה זולה ואיכותית וכך הגיעו אל הבנייה הקלה שמציעה תשתית טובה וחסכון בהוצאות עתידיות.  

רקע
כיום, אנחנו מכירים את הבנייה הקלה כ"מרד צרכני" בדירות הקבלן המסורתיות, אשר נבנית באמצעות מכולות. אך בנייה זו, קיימת כבר 40 שנה והיא מתבססת על הרעיון שכל מטר מרובע שוקל עד 50 קילו והשלד עשוי מפלדה או אלומיניום. העלות של בנייה זו זולה משום שזמן הבנייה קצר יותר עקב העובדה שמדובר בחומרים קלים, פחות כלים כבדים שנאלצים להפעיל ופסולת מועטה שצורכת זמן, כסף וזיהום. הזמן שלוקח לבנות דירה שכזו לוקחת כ-3 חודשים! רק כמה חודשים והבית שרציתם יהיה מוכן!


להפוך מחסנים לבתים מפוארים וזולים

ידידותית לסביבה
גם הבנייה עצמה היא ידידותית לסביבה שכן אם בבנייה רגילה הכלים הכבדים יוצרים אבק, זיהום אוויר ורעש סביבתי, בבניה הקלה הכל נעלם. אין צורך בטרקטורים, הכנת הקרקע, את המבנה אפשר לנייד, ולבסוף תקבלו דירה אשר לא נופלת משום דירה בבנייה רגילה.

אטימות
במידה ואתם דואגים לעובי הקיר ולאטימות שלו, אין צורך. המבנה אטום לחלוטין למים, משום שהבנייה עשויה מפאנלים שמחברים יחדיו ורק את תפרי הפאנלים צריך לאטום. כמו כן, הבידוד האקוסטי והתרמי איכותיים וברמה גבהה ותמיד ניתן להוסיף עוד פאנל לשכבת אטימות כפולה. כיום גם מוסיפים לקירות בטון המוסיף לאיכות ויחדיו יוצרים עמידות גבוהה גם לרעידות אדמה.

חסרונות
לבנייה הקלה יש גם חסרונות אך ניתן לומר שהם מעטים. טענות רבות מופיעות כשמדברים על גמישות התכנון משום שהפאנלים מגיעים במצב קיים ולא ניתן לעצב אותם במגוון אפשרויות. אך במידה ותתכוננו להכנת הבית ועיצובו מספיק זמן מראש, תוכלו להימנע מחיסרון זה ולזכות ביתרונות הרבים שמציעה הבנייה הקלה החדשה. כך, תוכלו לרכוש את הקרקע ולבנות את הבית שלכם במחיר זול ושפוי, בו אתם תהיו הגורם המוסמך והמשפיעים העיקריים בבניית ביתכם החדש ובעיצובו.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות