חפש ב:

הרכבת הקלה והשפעותיה

בעקבות פרויקט הרכבת הקלה צפויים בעלי הנכסים בקירבתה, לעבור כמה שינויים במהלך השנים הקרובות. מה צופן להם העתי? ומתי כדאי להשקיע ברכבת? בכתבה הבאה:

אורון איצקוביץ'|24.8.2015|18:23|2606 צפיות
עם תחילת עבודות הרכבת, כבר החלו השינויים בערכם של הנכסים השונים בסביבתה. העתיד צופן לדיירים עכברושים, מטרד רעשני ובתי עסקים שייפגעו עקב סגירת רחובות וסביבה שתפריע ללקוחות פוטנציאלים. אבל עם הרע בא גם הטוב ושוק הנדל"ן ייחל להשתנות לטובה כשהתהליך יתקדם.

מומחי הנדל"ן מעריכים שלבעלי הדירות תהיה ירידה בהכנסה של עשרה אחוזים לבעלי דירות ונכסים אשר נמצאים בסביבת 500 מטר מעבודות הרכבת. ההערכה מסכמת רדיוס של 500 מטר משום שמדובר בהליכה של כ-5 דקות כשמקרים רבים כבר מדובר במרחק סביר בו ההפרעות מפסיקות. אך לכל ירידה כזו תצטרף עליה גדולה יותר שכן ברגע הבנייה תסתיים, תחל עליית המחירים עד 40 אחוז מהמחיר הקודם(!). ההערכות הללו מתבססות על ערים כמו פורטלנד, דאלאס ועמק הסיליקון, אשר חוו שינויים דומים בעקבות בנייה של רכבת קלה בתחומם. 

לעמוד דירות חדשות באזור המרכז באתר Banknadlan לחצו כאן


פרויקט הרכבת הקלה. למשקיעים הסבלניים צפויה צמיחה גבוהה. (תמונה מוויקיפדיה)

בנוסף לכך, בסופן של העבודות, ערים כגון בת ים, פתח תקווה ורמת גן, צפויות לעלות את ערכן באזורים בהם עוברת הרכבת הקלה. כרגע כל המומחים מציעים לבעלי הנכסים להתכונן לכוננות ספיגה ולקבל את ירידת המחירים הזמנית כדי שיוכלו, בבוא הזמן, להינות מעליה משמעותית בערך הנכסים שברשותם.

בתחום הנדל"ן העסקי התמונה הראשונה נראית מעט קודרת יותר. כרגע צופים ירידת מחירים של עד שלושים אחוזים לעסקים במגל הקרוב לבנייה משום שנכסים רבים צפויים לעמוד ריקים וייתכן שבאמצע העבודות, בעוד כשלוש שנים, אנשים שכרגע מתקשים לעמוד בערך הנכס שלהם, עלולים למכור את נכסיהם במחירי הפסד. אך כמו בנכסי הנדל"ן למחייה, גם כאן התופעה תשתנה ותשתפר לכשהעבודות יסתיימו ובעלי הנכסים צפויים להינות מעדנת הפריחה שתגיע לאזור ותפתח אותו (מרכז עזריאלי הוא דוגמת מופת לכך). תופעה זו תטיב גם עם השוכרים שכן התחרות העסקית תגדל וכשאזורים חדשים יהפכו למשתלמים יותר, בעלי הנכסים שנהנו מיתרון הבנייה, יאלצו להוריד מחירים כדי להתחרות בביקוש החדש.



מפרט הרכבת הקלה. (תמונה מאתר נת"ע)


הפרויקט בהחלט עומד לשנות את סביבתה של גוש דן, וכמו פרויקט גדול שכזה, השינוי יחל בירידת מחירים והזדמנויות חדשות, אך אלו שמסוגלים לרוץ למרחק, בהחלט ייהנו מהיתרונות שברכבת קלה אשר תיצור אזורי ביקוש חדשים בת"א שיוכלו להוות תחליף ראוי לאזורי הביקוש הקיימים כיום בצפון הישן של ת"א. ובתקווה שהצעד המורכב לרכבת הקלה, יהיה גם הצעד הראשון לרכבת תחתית בגוש דן, הכמה לתחבורה ציבורית טובה ואיכותית.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות