חפש ב:

הלחץ על משפרי הדיור גדל: שנה וחצי למכור את הדירה הישנה.

תקופת ההמתנה ממנה נהנים משפרי הדירות מהטבות מס, תקוצר משנתיים לשנה וחצי, על מנת לנסות ולהגדיל את היצע הדירות באופן מיידי.

צוות בנק נדל"ן|30.3.2016|14:17|1878 צפיות

ועדת הכספים אישרה שלשום (ב'), את הצעת החוק לפיה משפרי הדיור ייאלצו למכור את דירתם לאחר 18 חודשים על מנת שיוכלו לשמור על פטור ממס שבח על דירתם שנמכרה ולזכות בשיעורי מס רכישה מופחתים, לעומת המצב כיום בו אפשר להינות מהזכאות והפחתת המס עד שנתיים ממועד רכישת הדירה החדשה. למעשה, כבר מיום שני, תנאי הזכאות לפטור ממס שבח השתנו וכעת עומדים על מכירה תוך 18 חודשים מרכישת הדירה החדשה.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



ניסיון אקטיבי להגדיל את היצע הדירות הקיימות כבר היום
מטרת המהלך, לפי טענת אנשי האוצר, היא לייצר תמריץ אצל בעלי הדירות למכור את נכסיהם ולא להחזיקם רק על מנת לעשות רווח נוסף על חשבון משבר הדיור. עפ"י החלטת הוועדה, ההוראה תקבל תוקף כהוראת שעה עד שנת 2021, ולאחר מכן תקופת ההמתנה תחזור שוב לתקופה של שנתיים עבור שני הפטורים גם ממס רכישה, וגם ממס שבח. השאלה הנשאלת היא האם יווצר פה מצב של אפלייה הפוכה בה, רוכשי הדירות יחזיקו את בעלי הנכסים מכיוון שתוקף ההמתנה התקצר ולמעשה המדינה תרוויח ממיסים מהירים יותר?

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

המתנגדים טוענים כי אלה יהיו מספרים חד פעמיים
מתנגדי החוק טוענים כי ההיצע שיגדל יהיה אירוע חד פעמי, שכן משפרי הדיור מונים כמה אלפים  בלבד ואין דרך להעריך כמה דירות באמת ישווקו מהר יותר בזכות המהלך הזה. עוד הם טוענים כי הדבר יפגע במי שמעוניין לשפר את איכות חייו אך מתקשה למכור את דירתו הישנה בשל מצבה הרעוע, או אז, יכולים משקיעים שונים להשפיע על אותם משפרי דיור ולהפוך את המטוטלת לצידה השני ויגררו אותם להוריד מחירים על מנת שאלה יוכלו להינות מהמיסים המופחתים, או שתהיה זו המדינה שתהנה מגביית מיסים מלאה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הטבות נוספות להבדלת משפרי הדיור מהמשקיעים
אנשי האוצר אינם מסכימים עם רוב המתנגדים ובטענה נגדית מראים לציון את העובדה שכיום גם שני אחים\אחיות אשר מקבלים בירושה דירה נוספת, לא יוכרו ע"י המדינה, כמשקיעים, ולכן יוכלו גם הם להינות מהורדת המיסים האפשרית, לעומת התוקף הישן בו רק במידה והיו אלה מעל ל-3 אחים\אחיות אשר ירשו דירה, לא היו מוכרים כמשקיעים. בנוסף לכך בשנת 2021 יתבטל התוקף החדש ויחזור למתכונתו הישנה, ויעמוד לתקופת מבחן בה יחליטו באיזה מתכונת להישאר.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות