חפש ב:

שר האוצר, משה כחלון, פירסם את מחירי הדירות ב"מחיר למשתכן" בקריית מוצקין

מחיר המקסימום שנקבע, עוסק בהצעות הקבלנים ועומד על 9,780 ש"ח למ"ר, לא כולל מע"מ. מחיר המינימום עומד על 9,218 ש"ח.

אורון איצקוביץ'|24.8.2015|17:1|2677 צפיות
שר האוצר, משה כחלון, ממשיך בתוכניתו ולאחר מספר שבועות של אי-בהירות, פורסמו המחירים הראשונים בפרויקט "מחיר למשתכן" לכ-1,028 דירות חדשות בקריית מוצקין. מחיר המקסימום כולל מע"מ עומד על 11,000 ש"ח (כולל מע"מ) למ"ר והוא תאום להנחה שמשרד האוצר מתכנן לבצע שכן כיום, מחיר ממוצע עומד על 14,000 ש"ח למ"ר.

בחוברת המכרז פורסם שרק קבלנים או יזמים יוכלו להגיש בקשה לבנייה. הקבלנים וחברות הבנייה יוכלו להגיש בקשה לבנייה של כמה מגרשים אך לא יוכלו לחרוג ממסגרת התקציב שקבע משרד האוצר ותחילה יבחנו את ההצעות הזולו ביותר שעומדות בתקציב. הצעות אשר ייחרגו מהמחיר למ"ר ייפסלו וכל הדירות בפרויקטים יכללו במסגרת הדירות המוזלות לזכאים ולא ימכו  בשוק החופשי. כמו-כן, קבלנים אשר יוכלו לבנות מספר דירות גבוה יותר, יקבלו את האישור לכך אך בתנאי שגם הדירות הללו יימכרו במסגרת "מחיר למשתכן".


פרויקט מחיר למשתכן

עוד פורסם שהמחיר הסופי למ"ר שיוצא ע"י הקבלנים יחויב לכלול בתוכו את כל ההוצאות הכוללות כגון ביצוע העבודות, תשלומים לחברת החשמל, חיבור תשתיות, הוצאות פיקוח, שיווק, היתרים, הוצאות עו"ד מימון, ערבות בנקאית לפי חוק המכר וכספים אשר יהיו שמורים לתיקונים וליקויים.

בכל הנוגע לזכאים, המכרז קובע כך: יחידים (רווק, גרוש ואלמן) מעל גיל 35 ונכים שהוכרו כנכה גפיים תחתונות לצמיתות בדרגה של 75% ומעלה והם אזרחים בני 21 פלוס יהיו זכאים לגיש בקשה להשתתף במכרז. אליהם מצטרפים אזרחים אשר לא היו רשומים כבעלי דירה בשש השנים האחרונות ולבסוף מצטרפים אזרחים אשר קיבלו סיוע בשכר דירה מהמדינה. מי שבעברו היה בדיור ציבורי לא יוכל להגיש בקשה לזכאות. 

לעוד דירות באזור חיפה והסביבה באתר Banknadlan לחצו כאן

לגבי משפחות, המכרז קבע שזוגות נשואים וידועים בציבור (עם וללא ילדים), יהיו זכאים לקבלת ההטבה וגם זוגות אשר עתידים להתחתן בשלושת החודשים הקרובים, ממועד הגשת הבקשה ושנרשמו לנישואין יוכלו להינות מכך. כמו גם הורים יחידים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21 או הורים עצמאים שבבעולתם 50% מדירה שנמכרה עקב גירושים יהיו זכאים להגיש בקשה להיות חלק מפרויקט "מחיר למשתכן". 
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות