חפש ב:

האם הממשלה לא מכילה את חוקיה על עצמה?

כבר שנים שהמדינה הזניחה את נושא הנדל"ן בישראל ורק בשנה האחרונה החלו לנסות ולתת מענה לכשלים רבים שנעשו בדרך. אך האם הפעולות הן סתם הצגה לאזרחים? או שהן נותנות מענה אמיתי.

צוות בנק נדל"ן|24.3.2016|14:38|2006 צפיות

פוליטיקאים רבים מתגאים בנכונותם לחוקק חוקים אשר יגנו על צרכנים רבים, וכך גם בתחום הנדל"ן. ישנם קנסות על איחורי מסירות דירה ופיצויים שעל היזמים והקבלנים לשלם. אך כשהמדינה היא זו שמוכרת את קרקעותיה החוק לא חל עליה ואין עליה חובה לשלם פיצויים. התיקון לחוק המכר קובע שעל הקבלן לשלם פיצויים בגין איחורים במסירת הדירה, אך בשל חוסר בהירותו של החוק, יזמים, קבלנים ורוכשים מוצאים עצמם פעמים רבות עומדים מול איומי משפט ועיכוב גם בנושא הפיצוי הכספי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



השאלה העיקרית היא מי אשם בכך שהדירה לא נבנתה בזמן
המחוקקים צריכים לקחת אחריות על הפרויקטים שהם מובילים לפני ההצבעות בכנסת ותיקונים בוועדות השונות. אותם חוקים פופוליסטיים שנחקקים ונפסלים פעמים רבות בשם הגנת הצרכן לא מוחלים על המדינה עצמה וכשהיא זו שגורמת לעיכובים ברכישת הקרקעות שמובילים לאיחורים במסירת הדירה, אין לדבר מענה או פיתרון. נוסף לכך, בימים קשים של מבצעים צבאיים, כוח האדם של שוק הנדל"ן, המתבסס על פועלים פלסטינים, יורד והפרויקט מתעכב, דבר המעכב גם את מסירת הדירה. ישנם מצבים שלא בשליטת היזמים והקבלנים, אלא בשליטת הממשלה וברגעים כאלה נוצרות מחלוקות רבות.

לעמוד הפרויקט פרי הורייזן באתר BankNadlan לחצו כאן

אפרוריות החוק
התיקון לחוק המכר קובע שעל הקבלן לשלם את דמי הפיצוי בגין איחורים בסכום הדומה לדירה בגודל זהה ובשכונה דומה באותו אזור. זוהי קביעה מעורפלת אשר מעוררת, לעיתים רבות, מחלוקות המובילות את הדיירים והקבלנים אל בתי המשפט. לכן, יש לקבוע פיצוי אחיד ומוסכם במקרים של איחור במסירת דירה. כמו-כן, החוק אינו מגדיר ספציפית מהם העיכובים המוצדקים לפיצוי בגין עתות מלחמה וכוחות עליוניים (מזג אוויר, שביתות ועוד) ומה עלול לקרות כשהדייר מעוניין לשנות את מפרט הדירה וכיצד יחושב העיכוב החדש, במידה ויתרחש.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

על הממשלה לקחת אחריות על הנושא ובזריזות
חוק המכר אומנם הסדיר נושאים רבים העלולים לפגוע בצרכן, לדוגמא באספקט האחריות על טיב הביצוע ותיקון ליקויים וקלקולים אם נדרשים בדירות החדשות. אך, כדאי להסדיר את הנושא מדויק עבור הרוכשים היזמים והקבלנים כאחד על מנת לטפל בכל הבעיות האפשריות, ובו זמנית, לתת מענה לשורת הבעיות מהן סובל ענף הבנייה, כמו ההליך הביורוקרטי, הפרטת רשות מקרקעי ישראל על מנת לאפשר שחרור מהיר ויעיל יותר של קרקעות לבנייה, ולשלש את כמות כוח האדם המקצועי בוועדות, על מנת שיוכלו לאפשר את מתן היתרי בנייה בצורה מהירה יותר.
 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות