חפש ב:

ברוכים הבאים לשוק הנדל"ן ביו"ש

בשנת 2015 מחירי הנדל"ן בישראל עלו בממוצע של 8 אחוזים, לעומת זאת ביישובי יהודה ושומרון מחירי הדירות עלו ב-14 אחוזים. האם מתעוררת תנופת בנייה ורכישה?

צוות בנק נדל"ן|24.3.2016|12:0|2869 צפיות

בניית הדירות ביהודה ושומרון היא אומנם נושא בעייתי מבחינה פוליטית, אך בכתבה זו נתמקד על עליות המחירים שהתרחשו בשנה האחרונה. לפי נתוני משרד השיכון, בשנת 2015, עלו מחירי הדירות בישובי יו"ש ב-14 אחוזים. השוני הנוסף שהחל להתרחש ביישובים הללו היא התחלות בנייה, אשר מפרסמות פרויקטים של בניה לגובה. אז האם שוק הנדל"ן  ביו"ש עומד בפני שינוי מרחיק לכת הן במחירים והן באופי המגורים עצמם?

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



המחירים עדיין נמוכים לעומת שאר אזורי הארץ
השטח שנקרא יהודה ושומרון פורס על כ-5,800 קמ"ר, ונכון להיות חיים בו כ-350 אלף תושבים יהודים בכ-150 יישובים. רוב היישובים הם בעלי אופי כפרי המאופיינים בקהילות מאוחדות מהציבור הדתי, חרדי והחילוני, אך אליהם מצטרפים גם ארבעת ערי יו"ש, אריאל, בית"ר עילית, מודיעין עילית ומעלה אדומים. המחירים הכללים של שטחי יהודה ושומרון נמוכים מהרגיל לעומת הערים השכנות להם אשר נמצאות בתוך תחומי הקו הירוק. כך למשל דירת 4 חדרים שנמכרת במודיעין בכ-1.7 מיליון ש"ח, תימכר במודיעין עילית כמיליון ש"ח בלבד. בנוגע לאופי הדירות החדשות, בעבר נבנו כ-8,000 בתים צמודי קרקע אשר היוו כ-80 אחוזים מהבנייה הכללית, אך כיום, בשנת 2015 שיעורם ירד לכ-65 אחוזים. בדומה לכל הארץ, צמודי קרקע הם זן הולך ונעלם.

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

עליות מחירים גבוהות
בשנה שעברה עלו מחירי הדירות ביישוב אפרת בכ-59 אחוזים, בבית"ר עלית ב-10.6 אחוזים, באריאל חלה עלייה של 9.8 אחוזים ובקרני שומרון של 6.8 אחוזים. עליות מחירים אלה מאופיינות בעיקבות הביקוש הגובר לדירות באזורים הקרובות לערים כמו ירושלים, כפר סבא ומודיעין, ומתחמי תעסוקה שלהן כמו אזור התעשייה ברקן ופארק תעשיות אריאל. היום אנשים בוחרים לעבור מעבר לתחומי הקו הירוק לא בהכרח מהסיבות הפוליטיות הברור לעין. כדי לענות על הביקושים הרבים ביישובים, שווקו בשנתיים האחרונות למעלה מ-1,000 דירות חדשות. 50 אחוזים מהן נרכשו על ידי קבוצות רכישה והשאר על ידי קבלנים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

זינוק של 500 אחוזים בעליות המחירים בשנים האחרונות
יישוב נוסף אשר ראה עליות מחירים שכאלה הוא גבעת זאב הסמוך לירושלים. בעשור האחרון זינקו המחירים ב-120 אחוזים. אבל הנתון המדהים באמת הוא עליית המחירים בשנים האחרונות. ב-10 השנים האחרונות זינקו המחירים בלא פחות מ-500 אחוזים. זוהי עלייה חסרת תקדים בהשוואה ליישובים האחרים ביהודה ושומרון.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות