חפש ב:

מתנגדי כחלון עולים להתקפה

מתנגדי כחלון לפרק ד' בהצעת החוק החדשה אשר תיתן לממשלה כוח להפקיע אדמות של חקלאים וישובים, מתכוננים למאבק הארוך ומאיימים בטקטיקות פוליטיות והליכה לבג"צ.

צוות בנק נדל"ן|23.3.2016|12:15|2266 צפיות

יו"ר מרכז המועצות האזוריות הפך לנציגם של המתנגדים לתוכנית החדשה של ממשלת ישראל ושר האוצר משה כחלון, אשר בתוכה קיים סעיף המאפשר לממשלה להכריח בעלי אדמות שונים לוותר על אדמותיהם במידה ואלה ייחשבו כאזורים מועדפים לדיור, או לקנוס את אלה שמסרבים לשתף פעולה. לטענתם, הממשלה מצמידה אותם לקיר  כשהיא מעלה הצעת חוק ללא תוכניות מפורטות והסבר לדרך אכיפתו.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



איומים בקנסות ומאסר למי שלא ישתף פעולה
החוק החדש אומנם מנסה לפתור את בעיית האדמות המעטות הקיימת בישראל ולפעול לשחררן, אך איומים על חקלאים ובעלי הקרקעות וקניסתם, זו פעולה אלימה ואין הבטחות בחוק שהמדינה עצמה תעשה משהו עם הקרקע לאחר מכן. ההתנגדות אינה נגד שחרור האדמות, אם זה מה שאכן יעזור למשבר הדיור, אבל הסעיפים הבעייתיים, נראים כזריקת רעיונות ללא מעצורים, אשר לא באמת תפתור את משבר הדיור ונועדו רק להסיט את האש מכיוונם של הפוליטיקאים כדוגמא של "עשייה".

לעמוד הפרויקט נחלה - קרקע חקלאית בפרדס חנה באתר BankNadlan לחצו כאן

הוועדה דחתה את ההצבעה
ועדת הפנים של הותמ"ל כבר הספיקה לדון בהצעת החוק לפני כשבוע וחצי, אך עדיין לא הגיעו להסכמה כוללת, למרות מאמצים של אנשי משרד האוצר לקדם אותה. בעקבות ההתנגדויות הרבות של חקלאים, ההתיישבות העובדת, ארגונים ירוקים, מתכננים ועוד, דחתה הוועדה את ההצבעה לשבוע זה, והוסרו חלק מהסעיפים הבעייתיים כגון מאסר של שנתיים עם חוכר קרקע שלא יהיה מוכן לשתף פעולה. אך המתנגדים ממשיכים בהתנגדותם בטענות שאי-אפשר להעביר את החוק ורק אח"כ לדון על פיצויים. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם כל הצדדים למעט הממשלה רק מנסים לפגוע?
המתנגדים דורשים שאופן הפיצויים יקבע יחד עם הדרישות והסעיפים המוחלטים שדורשים בהצעת החוק, על מנת שלא יהיה צד שחשוף לכוח מוחלט של הצד השני, ובינתיים מתכוננים למאבק ארוך בעזרת "כלים פוליטיים", ופנייה עתידית לבג"ץ. אין ספק ששבממשלת ישראל הולכים בכל הכוח בניסיון לפתור את משבר הדיור, אבל במקום לעשות זאת בשיתוף פעולה עם כל הצדדים לגבש תוכנית שתתייחס לצדדים השונים, בממשלה רואים את כל כוחות הנדל"ן הנוספים במדינה כגורם מאיים ופוגע שיש להיאבק בו ולהכריח אותו לעמוד מול מציאות חדשה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות