חפש ב:

עלייה של 4.5 מיליארד שקל במיסוי נדל"ן ב-2015

דוחות שהציגו במשרדי בנק ישראל מראים כי היקפי הגבייה ממע"מ על דירות חדשות בשנת 2015 הסתכם ב-7.6 מיליארד שקלים, וגביית המסים הישירים עלתה ב-36 אחוזים והסתכמה ב-10.6 מיליארד שקל.

צוות בנק נדל"ן|22.3.2016|11:59|1296 צפיות

בנק ישראל פרסם מספר אומדנים המצביעים על הכוח של שוק הנדל"ן הישראלי, כשלפי הפרסומים, היקפי הגבייה ממע"מ על דירות חדשות הגיע לכ-7.6 מיליארד ש"ח. מדובר בעלייה של 28 אחוזים לעומת השנת הקודמת. העלייה מתחלקת ל-1.7 מיליארד ש"ח שנעשו ע"י תשלומי מע"מ בעסקאות לדירות חדשות ו-2.8 מיליארד ש"ח במיסי רכישה ושבח. בסיכום המספרים מדובר בתוספת של 4.5 מיליארד ש"ח לתקציב המדינה לעומת שנת 2014.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



צמיחה של פי-5 בהכנסות שהסתכמו בכ-10 מיליארד ש"ח
לפי הנתונים, גביית המע"מ ומיסי הנדל"ן הישירים תרמו יחדיו כ-30 אחוזים מסך כל הגידול בגביית המיסים לשנת 2015 ולמעשה עלו ב-36 אחוזים - צמיחה של פי-5 בהכנסות שהסתכמו בכ-10 מיליארד ש"ח, הגבייה משני תקנות המס עלתה בכ-0.5 אחוז, לעומת סוף שנות העשור הראשון בשנות האלפיים, אז מילאו גביות מיסי הנדל"ן רק 4 אחוזים מסך ההכנסות של משלמי המיסים וכיום הם מגיעים לכ-6.7 אחוזים בשנת 2015. 

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

זינוק של כ-60 אחוזים בעסקאות הנדל"ן
בכל שנת 2015, שווי העסקאות בדירות חדשות עמד על כ-64 מיליארד שקלים. מדובר בזינוק שלכ-60 אחוזים השנה שקדמה (2014). הסיבה לכך מגיעה מעלייה חדשה, של 57 אחוזים, בכמות העסקאות שנחתמו וגידול בממוצע של כ-2 אחוזים במחירי העסקאות. את הסיבה שכרגע נראה לעין שינוי כה מהותי, אפשר לשייך לביטול תוכנית מע"מ אפס שלא יצאה לפועל בעקבות הרכבת הממשלה החדשה, ורוכשים רבים שביטלו עסקאות במטרה להמתין ולראות אם התוכנית תבוצע.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

האם הטיפול הארוך במשבר הדיור נעשה משיקולים פוליטיים?
השאלה שהציבור צריך לשאול את עצמו עכשיו היא האם זו הסיבה שהפתרון למשבר הדיור שנראה פשוט לעיתים, מתנהל בתסבוכת שכזו? האם זוה סיבה האמיתית מדוע הממשלה לא מייבאת עובדים זרים נוספים, מדוע הממשלה אינה משווקת קרקעות בהבטחות לקבלנים שירכשו דירות שלא ימכרו (וכך יוזילו מחירים), והאם זו הסיבה מדוע נפלה הממשלה הקודמת? על מנת למנוע את הפגיעה בתקציב לטובת אזרחי ישראל. נדמה שפעמים רבות, שרים שונים, רוצים להיות אלה שיבצעו את השינוי ויראו תוצאות ולכן פוסלים תוכניות של קודמיהם בתפקיד, אך בסופו של דבר רק גוררים את המדינה כולה לתוכניות שלוקח שנים לקדם אותן, רק כדי לקדם פרסום חיובי. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות