חפש ב:

רשויות מקומיות יחוייבו לבנות בשטחן דירות קטנות

הצעת חוק חדשה אושרה בוועדת השרים ומתכננת לחייב את ראשי הרשויות לשווק פרויקטים לדירות קטנות יותר שעלותן זולה יותר.

צוות בנק נדל"ן|21.3.2016|13:56|1675 צפיות

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של חברי הכנסת אלי כהן ודוד ביטן, שתחייב את הרשויות המקומיות לבנות דירות קטנות אשר יוכלו לספק לאזרחי ישראל מחירים זולים יותר כדי לנסות ולעמוד מול המחירים הגבוהים שקיימים כרגע, ולעצור את העלייה המתמדת. ההצעה שצפויה לעלות לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי, תחייב רשויות לספק דירות בנות 3 חדרים ומטה. מדובר על תיקון לחוק התכנון והבנייה המאפשר לרשויות המקומיות להגדיל את מספר הדירות ביחס לתוכניות בניין העיר, ללא הצורך בגידול שטח הבנייה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



3,000 דירות חדשות בשנת 2015 לעומת 10,000 דירות חדשות בשנת 2000
בזמן שמצוקת הדיור ממשיכה, צצים נתונים המדווחים כי מספר הדירות בנות 3 חדרים החדשות הולך וקטן ב-15 השנים האחרונות. רק בשנת 2015 נבנו 3,300 דירות חדשות בנות 3 חדרים ומטה בלבד שהם כ-7 אחוזים מכמות הדירות שבנייתן הסתיימה. לעומת זאת, שבשנת 2000 נבנו כ-10,000 דירות חדשות מסוג זה אשר היוו כ-20 אחוזים. בעקבות גילוי המחדל, הוחלט לאשר הוראת שעה בחוק התכנון והבניה שיחייב את הרשויות לספק אישורים לכך שכמות הדירות הקטנות הנבנות יהווה לפחות כ-10 אחוזים מכלל הבנייה. החריגים הבלעדיים לחוק הם רשויות אשר אחוז כמות הדירות הקטנות בהם עובר את סף המינימום והוא גדול יחסית, ובנוסף נקבע כי החוק יחול על תכניות מאושרות בלבד ולא על תכנית שיאושרו בעתיד.

לעמוד הפרויקט נאות המכבים בחריש באתר BankNadlan לחצו כאן

הקלה שנקבעה לפני כ-20 שנה אך לא בוצעה
הקלה זו, שנקבעה כבר לפני 20 שנה, אישרה במקורה לרשויות המקומיות לבנות דירות חדשות בפרויקטים המחדשים נכסים, ללא גידול בשטח הכולל, אך אינה כללה בתוכה חובת בנייה של דירות קטנות אשר יספקו מגורים לתושבים אשר אינם מסוגלים לעמוד במחירים הגבוהים. הרשויות מצידן לא ששו לאפשר זאת מכיוון שמבחינתן מדובר באוכלוסיות חלשות יותר, כגון זוגות צעירים או קשישים, אשר עלולות לפגוע בדימוי של העיר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הדירות הקטנות יוזילו גם את מחירי וועד הבית והארנונה
הגידול במספר הזוגות הצעירים, עליית תוחלת החיים, ומחירי הדיור הגבוהים מצדיקים את הגידולים בביקוש לדירות עד 3 חדרים, אולם בפועל ישנה ירידה. הצעת החוק אמורה להגדיל את היצע הדירות, וכך החיסכון יתבטא לא רק במחיר הדירה, אלא גם בעלויות הארנונה ו-וועד הבית, אשר יהיו נמוכים יותר. בעקבות משבר הדיור והמחדלים השונים שיצרו הממשלות הקודמות, יש חובה לחייב בחוק את הרשויות והוועדות המקומיות לתת תוספת דיור של 10% בהקלה, במיוחד כשמדובר בדירות קטנות לטובת זוגות צעירים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות