חפש ב:

דירות מול תשתיות

בממשלה מבטיחים בנייה של אלפי דירות בעתיד הקרוב אך לא אומרים דבר בכל הנוגע לתשתיות ותחבורה שאמורים לספק את רמת החיים.

צוות בנק נדל"ן|21.3.2016|12:29|1558 צפיות

נראה שבממשלת ישראל הכריזו על צעדים משני מציאות, בעיקבות הכותרות הרבות שטוענות שגם עתה הממשלה לא מסוגלת להתמודד עם משבר הדיור, בהכרזת הענק על הוצאת תוכנית המגירה והחירום, והצהירו על שיווקן של 145,000 דירות חדשות בשנה הקרובה, גם באזורי הביקוש. אך האם בנייה מאסיבית כל-כך של דירות חדשות, מסוגלת באמת להשפיע על מחירי הדיור?

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



משבר הדיור שונה בתכליתו בשלושת האזורים הגדולים בארץ
בתנאי שמרביתן ייבנו באזור המרכז, תוכנית המגירה יכולה לעבוד. אך כשהכריזו על פעולת החירום הזו, לא אמרו דבר על השינוי המאסיבי שיאלצו לעבור כל אזורי הבנייה מבחינת התשתיות הציבוריות ואתגר התחבורה הציבורית שאמור להיות מוכן לשרת את אלפי התושבים החדשים. נראה כי אנשי התכנון והממשל לא מבינים את שוק הדיור בישראל. המחסור בדירות לא מאפיין את כל אזורי הארץ, והוא נוגע בעיקר לאזור המרכז. באזור הצפון שמעבר לחדרה אין מחסור גדול בדיור, מהסיבה הבעייתית שאין באזור אזורי תעסוקה משמעותיים. לעומת זאת בדרום, ובעיר באר-שבע ספציפית, המחסור הוא משמעותי, בעקבות התפתחות עיר הבה"דים וענפי ההיי-טק באזור.

לעמוד הפרויקט טיים טאוור ברמת גן באתר BankNadlna לחצו כאן

שיווק מאסיבי מול תשתיות לא מוכנות
שיווק מאסה כה גדולה של דירות חדשות, תוך הבאת חברות בנייה זרות לישראל שייבנו שכונות שלמות בזמן קצר, יכול להצליח במידה ויהיה גוף מתכנן מרכזי, אשר ידאג לכל בעיות המעטפת הנובעות מהקמת דירות חדשות. דיירים של שכונות חדשות רבות שכבר נבנו מעידים על בעיות תשתית רבות, כדוגמאת מחסור בגני-ילדים, קשיי תחבורה ועוד. תשתיות אשר לא יטופלו היום, לפני בניית הדירות, ייצרו בעתיד מצוקות שיחריפו עם אכלוס הדירות הנמצאות כבר בבנייה פעילה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ללא תחבורה ציבורית נאותה ייווצר משבר תחבורתי קיצוני
לא ניתן לבנות עשרות-אלפי יחידות-דיור חדשות, בלי לדאוג לשדרוג תשתיות התחבורה הקיימות. העומס, אשר קיים כבר היום, על הכבישים במרכז ילך ויגבר עם הגברת קצב הבנייה בכל רחבי הארץ והגדלת העומס על הכבישים, ללא הכנה של תחבורה ציבורית עלולה לייצר קטסטרופה תחבורתית. זאת, בשעה שעבודות הרכבת-הקלה עדיין לא הסתיימו ונמצאות רק בתחילת דרכן וצפויות להגיע באותן שנים לשיאן. הרשויות המקומיות, לא יהיו מסוגלות להתמודד כלכלית בעומס התושבים החדשים, וכל תושב חדש יוצר עבורן גירעון, בלי שימוקמו בשטחי הרשויות, עסקים חדשים, מרכזי תעסוקה שייצרו עבודה ועוד אמצעים שמייצרים הכנסות לעירייה. הן לא יצליחו להדביק את ההשקעה באזרח ובחינוך, וכך הממשלה תהיה חייבת להגדיל את התקציבים המופנים אליהן משום שללא סיוע, אותן רשויות עלולות לקרוס.

לעמוד הפרויקט החוף הלבן בחדרה באתר BankNadlan לחצו כאן

לסיכום, בעיית המחסור בדיור היא בעיה משנית לעובדה שהיום אין תחליף למטרופולין תל-אביב. הממשלה צריכה להקים עוד שני מטרופולינים משמעותיים עבור אזרחי הדרום בבאר שבע ואזרחי הצפון בחיפה, אשר יוכלו לספק את צורכי המסחר, התעסוקה, וגם להגדיל את השירותים הציבוריים לכלל האוכלוסייה בגבולותיהן, כדוגמאת בנייהב של בתי חולים מתקדמים, שיוכלו לתמוך בגידול האוכלוסייה ויספק כמות מיטות מספיקה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות