חפש ב:

1900 דירות חדשות במקום 333 דירות שקיימות היום

הוועדה לתכנון ובינוי של מחוז ירושלים אישרה ביום שני תכנית פינוי בינוי ענקית בבית שמש. הבניינים צפויים להיות בין 9-21 קומות.

אורון איצקוביץ'|19.8.2015|16:55|2283 צפיות
ביום שני האחרון, 17/8/15, החליטה הוועדה המחוזית של מחוז ירושלים , לאשר את תכנית לפינוי בינוי במתחם ביאליק הוותיק בבית שמש. התכנית החדשה תקים 1900 דירות חדשות שמתוכם 200 דירות לדיור מוגן, במקום ה-333 דירות שקיימות היום, על שטח של כ-130 דונם. השטח המדובר יאופיין בבנייה גבוהה ובשטח הררי כשגובה הבניינים יותאמו למיקומם בשטח, ובמסגרת התכנית יוסיפו גם שטחי מסחר ותעסוקה כאשר אלו ישתלבו בקומות הקרקע והקומה הראשונה. 


יחס של 6 דירות חדשות על כל דירה ישנה שנהרסת. בית שמש

יצוין, שהתכנית החלה את החנתה כבר ב-2012 אך התעכבה בשביל שימועים והתנגדויות להקמתה אשר חייבו את וועדה לדון בהם אך לבסוף התכנית אושרה במלואה כשהיו שותפים לה תושבי השכונה הוותיקים, מתכנני העירייה ונציגים מהכנסת.

תחילה, ייבנו הבתים כדי לאכלס את כל הדיירים הוותיקים ולאחר מכן יחל הרס הבניינים הישנים ובנייה חדשה על פני השטח. תושבי בית שמש ייהנו מיחס של 6 דירות חדשות על כל דירה שתיהרס כשהיחס הממוצע בישראל עומד על 3 דירות חדשות על כל דירה ישנה שנהרסת. 

לתכנית עדיין יש מספר מתנגדים שטוענים שמספר הדירות לדיור מוגן קטן מדי בכדי שיהיה משתלם לבנות ולתפעל אותו אך בסופו שלח דבר השכונה הישנה חדשה תוכלל לשחרר את הלחץ הנוצר בעיר, יפתח את האזור וישדרג את רמת החיים בעיר.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות