חפש ב:

המדינה בצעד חסר תקדים כנגד החקלאים

קבינט הדיור עלול להכריז על חקלאיים כ"עבריינים" לכל דבר רק משום שלא היו מוכנים לפנות את אדמותיהם שלהם לאחר שאלו הוגדרו ע"י הוועדות המחוזיות כאזורים עדיפים לדיור.

צוות בנק נדל"ן|15.3.2016|15:10|2085 צפיות

וועדת הפנים והגנת הסביבה עומדת בפני אירוע מעורר מחלוקת ומשמעותי ברמת הקביעה שלו. המדינה מעוניינת להפקיע קרקעות חקלאיות שסווגו כמתאימות למגורים, אך שבעליהם החוקיים מעוניינים להחזיק בהם ולא לעשות בהם שימוש כל עוד ולא מציעים להם את הסכום שאותו הם דורשים. ואילו החקלאים שיקבלו את ההתראה ולא יפנו את קרקעותיהם בזמן שניתן להם, צפויים לקבל קנס כספי וסיכון במאסר.

לעמוד קרקעות חקלאיות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

סרבני פינוי יעמדו בפני מאסר
החוק חדש של ממשלת ישראל  מעורר סערה בקרב חקלאים הטוענים כי החוק פוגע בזכויותיהם הבסיסיות. הפרק החדש כולל מנגנון דמוי הפקעה שיאפשר למדינה לראשונה לקחת בהליך מזורז קרקע חקלאית, במטרה לקדם בה בנייה למגורים. מנגנון זה, מגדיר באחד הסעיפים את מי שלא יפנה את הקרקע בפרק זמן קצר כסרבן פינוי וכמי שחשוף לעונשים חמורים – בהם מאסר בפועל, או קנסות.



הספר הלבן של ממשלת נתניהו
נציגי החקלאים מצידם מאיימים כי יפנו לבג"ץ וקוראים לחוק החדש "הספר הלבן של ממשלת נתניהו". מבחינתם אין שום מהלך שיכול להפוך חקלאי כמשיג גבול באדמתו, לטענתם. החוק המגדיר את החקלאים כמסיגי גבול. העונש הצפוי לחקלאי בגין אי השבת הקרקע הוא שנתיים מאסר והדבר פוגע קשות בזכות הקניין החוקתית שלהם ותביא לסילוקם של מאות חוכרים מקרקע שמחזיקים בה כדין, ללא הליך משפטי ותוך הפיכתם ל"עבריינים".

לעמוד הפרויקט קרקעות נס ציונה הירוקה באתר BankNadlan לחצו כאן

קרקעות חקלאיות שעדיין מעובדות עלולות ליפול קורבן לרצונות פוליטיים
הסכנה הטמונה בחוק הזה היא שגם קרקעות חקלאיות שעדיין מעובדות עלולות ליפול קורבן לרצונות פוליטיים של ממשלה כזו או אחרת. הכל תלוי בקבינט הדיור ובמידה ויכריז על כל קרקע חקלאית שהיא כמתחם מועדף לדיור, יש לבעלים זמן קצר מאוד לפנות את השטח. החוק אמנם מציע פיצוי מוגדל, אבל במידה ואינך מוכן לעזוב את הקרקע יש סכנה במאסר. קרקעות שבונים בהם לולים נחשבות כחקלאיות גם כן ובמידה וקרקע כזו תיפול קורבן לדרישת הקבינט לבעלי העופות לא יהיה מספיק זמן לטפל בחיות ויאלץ להמית אותם.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

פעולות שיוצרות משברים עתידיים
לסיכום, נדמה שממשלת ישראל עושה מאמצים על מנת לזרז ולפתור את משבר הדיור, אך בפעולות שלה היא רק יוצרת משברים עתידיים. ישנו פיתרון פשוט שאינו מיושם בגלל אג'נדות פוליטיות ומאבקים בינלאומיי מיותרים על כבוד המדינה ולצערינו הדברים הללו מונעים הגעה של אלפי עובדים זרים שיוכלו לזרז את קצב הבנייה, והעסקת פקחי אתרים ופקידי ממשל שיזרזו את הביורוקרטיה האיטית. שלושת הדברים הללו יוכלו לפתור משמעותית את משבר הדיור ללא סיסמאות ותוכניות סרק.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות